اکنون که می دانید چرا اینفوگرافیک ها را ایجاد می کنیم ، اجازه دهید در مورد نحوه ایجاد آنها صحبت کنیم. حتی اگر شما یک متخصص طراحی بصری نباشید ، می توانید متنی جذاب را برای اینفوگرافیک خود بنویسید. 

۱٫ تعادل بین متن و تصاویر را در نظر بگیرید

اجازه دهید در مورد تعادل صحبت کنیم. دو بخش از اینفوگرافیک وجود دارد – داده (اطلاعات) و طراحی (گرافیک). البته هر دو مهم هستند ، بنابراین مهم است که تعادل بین این دو برقرار شود. اگر تنها یک متن و طراحی عالی دارید این باعث نمی شود که اینفوگرافیک شما مفید و جذاب باشد.

برای عملکرد هرچه بهتر اینفوگرافیک ، تصاویر و متن ها برای ایجاد یک تجربه منسجم باید با هم هماهنگ باشند. با توجه به این نکته ، در هنگام نوشتن نسخه اینفوگرافیک خود ، نحوه عملکرد تصاویر و متن را در نظر بگیرید.

۲٫ اینفوگرافیک باید مختصر باشد

در حالی که اینفوگرافیک ها می توانند طولانی باشند ، اما عناصر مستقل و متعدد درون آنها اجازه نوشتن متن طولانی را نمی دهند. به همین ترتیب باید در انتخاب نگارش خود دقت داشته باشید. اینفوگرافیک مکانهای عالی برای یادگیری و گفتن چیزهای پیچیده به روشهای ساده است. مطمئن باشید نگارشی که انتخاب می کنید از نکات اصلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند و به خوانندگان کمک می کند تا هدف اصلی اینفوگرافیک شما را بفهمند.

۳٫ ایجاد روند داستانی برای تولید محتوا

اگرچه یک اینفوگرافیک ممکن است اطلاعات کمی که در یک گرافیک جمع شده اند را به نمایش بگذارد اما روایت داستانی در آن بسیار مهم است. در حقیقت تمام بهترین اینفوگرافی ها قوس داستانی دارند که به خوانندگان کمک می کند تا روند خود را طی کنند. این قوس روایی می تواند به بخشهای خاص به ترتیب اشاره کند ، یک سری از وقایع زمانی یا یک خط داستانی را نشان دهد. برای تولید محتوا همانطور که می نویسیداین قوس روایی را در خاطر داشته باشید.

۴٫ با داده شروع کنید

هنگام ایجاد یک اینفوگرافیک ، خود را به طور همزمان با طراحی و متن غرق نکنید. بجای اینکار با جمع آوری داده ها شروع کنید. به دنبال منابع باکیفیت و معتبر (با رتبه بندی معتبر Trust Flow و Alexa) باشید و لیستی با کیفیت بالا از آمار ، حقایق جالب توجه و نشانگرها تهیه کنید.

فراموش نکنید که فضای زیادی برای متن ندارید ، بنابراین مطمئن باشید که هر کاری که انجام می دهید تأثیرگذار و معنی دار است. به یاد داشته باشید: اطلاعات شما پایه و اساس اینفوگرافیک شماست. آن را با ثبات و قوی بسازید و خوانندگان شما به خاطر آن شما را دوست دارند. 

۵- به مثالها نگاه کنید

اگر تازه وارد اینفوگرافیک هستید ، نمونه هایی از مطالب عالی را جستجو کنید تا ایده ای راجع به آنچه باید انجام دهید بسازید. برای بهترین نتیجه ، به اینفوگرافیک ها هم در صنعت خود و هم در خارج از آن نگاه کنید. هرچه نمونه های بیشتری را جمع کنید ، درک شما نسبت به آنچه برای ایجاد محتوای اینفوگرافیک نیاز دارید عمیق تر خواهد بود.

۶٫ طول متن آن را مناسب در نظر بگیرید

امروز کوتاه نوشتن متن اینفوگرافیک کافی نیست چون متن باید مرتبط باشد. ارزش اینفوگرافیک در تحویل ساده اطلاعات مفید است ، بنابراین هرچه اینفوگرافیک شما مرتبط تر باشد ، عملکرد آن در مواجهه با خوانندگان شما بهتر خواهد بود.

اگر بطور مداوم اینفوگرافیک هایی تولید کنید که آموزنده و مرتبط با مشتری های شما و در زمان های منظمی منتشر شوند، مشتریان شما را به عنوان یک منبع متخصص در نظر می گیرند. آنها همچنین شروع به انتقال محتوای ارزشمند شما به خوانندگان دیگر می کنند و این می تواند منجر به انتقال محتوای شما از طریق شبکه های اجتماعی و ایجاد ترافیک بیشتر به وب سایت شما شود.

هنگامی که می دانید چه نوع محتوایی را می خواهید در اینفوگرافیک بنویسید ، وقت آن است که ایده های واقعی را اجرا کنید تا بتوانید برای رسیدن به هدف خود بدرخشید. حتی اگر شما از قبل ایده ای در مورد محتوای خود داشته باشید ، هنوز هم باید تحقیقاتی در مورد آن انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای مخاطبانتان مرتبط است. این مرحله است که زمان زیادی را برای خلق محتوا نیاز دارید.

به بیان ساده تر ، آنچه شما باید انجام دهید این است که تعیین کنید چه موضوعاتی در برای مشتریان شما محبوب هستند. مشتریان و چشم اندازهای شما در حال حاضر هماهنگی دارد؟ آنها راجع به چشم انداز شما صحبت می کنند یا علاقه مند هستند؟ موضوعات مرتبط و پرمخاطب کدام ها هستند؟ چه موضوعاتی احتمالاً به زودی محبوبیت پیدا می کنند؟ در اینجا چند روش هوشمند برای یافتن این اطلاعات آورده شده است:

با یک جستجوی اساسی Google برای یافتن اینفوگرافیک در کلید واژه خود شروع کنید.

برای مشاهده اینفوگرافیک های موجود در منطقه مورد علاقه خود به Visual.ly مراجعه کنید.

برای یافتن کلمات کلیدی و موضوعات مهم ، از ابزاری مانند KWFinder یا BuzzSumo استفاده کنید.

از Quora ، Digg یا Reddit استفاده کنید تا محبوب ترین موضوعات و داستانهایی را که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود ، کشف کنید.

۷٫ موضوع اینفوگرافیک را یکدست نگه دارید

بهترین اینفوگرافیک ها حساس سازگاری با طرز فکر مخاطب را به همراه دارند. ظاهر اینفوگرافیک تا حد زیادی به طراح شما بستگی دارد. به جای اینکه آن را از بخشی به بخش دیگر تغییر دهید ، آن را منسجم و قابل پیش بینی نگه دارید. این به خوانندگان شما کمک می کند تا آنچه را که توصیف میکنید بیاموزند و یاد بگیرند. 

۸- از احساسات استفاده کنید

محتوای عالی همچنین باید احساسات بیننده را جذب کند. مجموعه ای از داده ها را در اینفوگرافیک خود وارد کنید که ارتباط عاطفی با مخاطبان شما ایجاد کند. بیننده ها را به مطالب شما ارتباط دهد.

مخاطبان را متوقف و جذب کنید. به آنها چیزی بدهید که در مورد آنها کنجکاو شوند. شما می خواهید بخشی از اینفوگرافیک به صورت عاطفی به افراد وصل شود تا مکالمه را تحریک کنند و کامنت بگذارند یا سوالی بپرسند ، و این منجر به اشتراک گذاری محتوا ، پیوند و آگاهی از برند خواهد شد.