کلایمر مسافربری کم سرعت چیست ؟

این کلایمر ها ترکیبی بین کلایمر مسافری و پلت فرم هستند که تحت مقررات تامین ماشین آلات (ایمنی) ۲۰۰۸ (شماره ۱۵۹۷ ۲۰۰۸) قرار دارند. از مزایا می توان به شباهت کلایمر های مسافربری با دکمه های اتوماتیک، ماشین اتوماتیک و درهای کشویی اشاره کرد. همه این ویژگی‌ها استفاده از کلایمر را آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کنند، بدون تجاوز به فرود.

کاربر کلایمر پس از داخل شدن، دیوارهای متحرک سازه را نمی بیند (همانطور که در سایر کلایمر های دستورالعمل ماشین آلات مشاهده می کنند) و فرصت بیشتری برای منحصر به فرد ساختن پایانه های داخل کابین کلایمر وجود دارد. این کلایمر ها معمولاً کوچکتر از کلایمر های مسافربری هستند و حداکثر ۵ نفر را حمل می کنند و بنابراین برای کاربردهای کم ارتفاع و کم مصرف مناسب هستند.

کلایمر سکوی کابین چیست ؟

کلایمر های کابین شامل دیوارهای کابین، سقف و درب کابین “مجازی” یا فیزیکی در طرفین با ورودی و خروجی است. کلایمر که در یک سازه ساخته شده است، به طور موثر محصور شده است. کنترل‌های خودکار به‌جای کنترل‌های فشار ثابت (یا نگه داشتن برای اجرا) که در کلایمر پلت فرم معمولی یافت می‌شوند، به‌عنوان استاندارد عرضه می‌شوند. کنترل‌های خودکار به این معنی است که کلایمر به روشی مشابه کلایمر مسافری عمل می‌کند و کاربر نیازی به فشار و نگه داشتن مداوم یک دکمه در حین سفر ندارد.

کلایمر سکوی کابین برای ایجاد حرکت عمودی بین طبقات در یک ساختمان کم ارتفاع (معمولاً تا پنج طبقه) طراحی شده است.

کلایمر پلت فرم محصور چیست ؟

کلایمر پلت فرم محصور سکویی است که در داخل یک محفظه حرکت می کند و توسط دکمه های فشار مداوم کار می کند. همانطور که در کلایمر حرکت می کنید، با بالا یا پایین رفتن سکو، داخل سازه را می بینید.

این کلایمر ها معمولاً تا دو یا سه طبقه خدمات رسانی می کنند.

در حالی که برخی از اجاره کلایمر های سکوی معمولی به‌عنوان قابلیت سرویس دهی تا شش طبقه و/یا ۱۲ متر یا بیشتر به بازار عرضه می‌شوند، توصیه می‌کنیم بیش از چهار طبقه را انجام ندهند زیرا یک کلایمر سکوی با مسافت ۱۲ متر ۸۰ ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد تا از بالا به پایین حرکت کند. زمان زیادی است که کاربر دکمه را نگه دارد. به خصوص اگر این فرد مسن باشد و/یا به راحتی خسته شود.

کلایمر پلت فرم باز چیست ؟

سکوهای کلایمر باز یا غیر محصور (که گاهی اوقات به آن کلایمر های پله ای گفته می شود) به صورت عمودی کاربر (ها) را روی یک سکوی محافظ از یک سطح به سطح دیگر حرکت می دهند.

این نوع کلایمر ها در جاهایی که تغییر کوچکی در سطح کف یا سطح نیم طبقه وجود دارد بهتر است و اغلب در مکان هایی که امکان تهیه رمپ وجود ندارد یا عملی نیست استفاده می شود.

این سکوهای کلایمر توسط دکمه های فشار مداوم کار می کنند.

کلایمر سکوی ویلچر چیست ؟

گزینه‌های دیگر عبارتند از Stairiser SR ( کلایمر ویلچر ریلی مستقیم )، یا Stairi ser CR (معادل ریل منحنی).

این کلایمر های ویلچر شیبدار، سکویی هستند که روی ریلی نصب شده اند که خطوط پله ها را دنبال می کند. کلایمر می تواند توسط ویلچر (یا کاربر نشسته) یا یک مهماندار در نزدیکی آن اداره شود.

این کلایمر های پلت فرم ویلچر معمولاً در ساختمان هایی استفاده می شود که نمی توان کلایمر سکوی مسافری یا عمودی را نصب کرد.