شبکه پیام رسان واتساپ از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پیام‌رسان‌ها نه تنها در ایران چه بسا در دنیا بشمار می‌آید بنابراین ارسال پیام رگباری و پشت‌سر‌هم به کاربران در این پیامرسان می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات شما چه برای کسب و کارهای کوچک و چه برای برندهای بزرگ و بین‌المللی باشد.

اما تبلیغ در این پیام رسان محدودیت‌های خاص خود را دارد. در این مقاله می‌خواهیم به محدودیت‌های ارسال پیام رگباری در واتساپ بپردازیم و راهکارهایی برای غلبه بر این محدودیت‌ها به شما پیشنهاد دهیم. در انتهای این مقاله نیز ابزاری برای خودکارسازی کل پروسه ارسال پیام رگباری در واتساپ به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

محدودیت‌های ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی در واتساپ و اهمیت رعایت آنها چیست؟

واتساپ برای اینکه مانع از ایجاد مزاحمت برای کاربرانش شود و نیز برای اینکه تبلیغات در این پلتفرم را در انحصار خود نگه دارد محدودیت‌های سختی برای ارسال پیام‌ به صورت انبوه در نظر گرفته است. در نتیجه اگر روش درست ارسال انبوه پیام را ندانیم، نمی‌توانیم از مزایای این پلتفرم برای تبلیغات انبوه، رایگان و سریع بهره ببریم و ممکن است دیر یا زود حساب کاربری‌مان توسط واتساپ مسدود شود و راه‌ ارتباطی مهم خود با کاربران واتساپ (که بسیاری از آنها مشتری‌های بالقوه ما به شماره می‌آیند) را از دست بدهیم. در ادامه به توضیح مهم‌ترین موانع محدودکننده در ارسال انبوه پیام در واتساپ می‌پردازیم:

محدودیت روزانه در ارسال پیام رگباری به افراد ناشناس در واتساپ

برای اینکه پیام‌های تبلیغاتی ما تاثیر گذار باشد، ارسال این پیام‌ها باید بصورت انبوه با تعداد مخاطبین بالا و بصورت مستمر و همه روزه باشد. واتساپ در تعداد ارسال پیام به افراد در یک روز محدودیت دارد. بطور دقیق‌تر در هر روز می‌توانید فقط به تعداد مشخصی فرد ناشناس (افرادی که شماره شما را در موبایل خود ذخیره نکرده‌ اند یا تا کنون با آنها چت نکرده‌اید) پیام دهید و اگر روزانه بیشتر از تعداد مشخصی پیام ارسال کنید خط شما مسدود می‌گردد.

ریپورت شدن توسط مخاطبین

واتساپ به کاربرانش این امکان را داده است که اگر کسی با ارسال پیامی مزاحمشان شد (به عنوان مثال یک پیام تبلیغاتی که تمایلی به دریافت آن ندارند) ایجاد مزاحمت او را به واتساپ گزارش دهند یا اصطلاحا خط او را ریپورت کنند. کافی است چند کاربر پس از دریافت پیام از جانب شما، خط شما را report  کنند (به عنوان مزاحمت گزارش دهند) واتساپ سریعا شما را محدود و حتی مسدود می‌کند و در نتیجه شما این راه ارتباطی خود با افراد را از دست خواهید داد و باید خطوط جدیدی برای ارسال پیام به مخاطبین خود تهیه نمایید.

اما آیا وجود این محدودیت‌ها باعث می‌شود که نتوانیم به ارسال رگباری پیام در واتساپ بپردازیم؟ در ادامه روش‌هایی برای دور زدن این قوانین محدودکننده به شما پیشنهاد خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای عبور از محدودیت‌های واتساپ در ارسال پیام رگباری

شما می‌توانید با بهره‌گیری از یک سری از ترفندها از محدودیت‌های واتساپ عبور کرده و از راه ارسال پیام رگباری به تبلیغات در واتساپ بپردازید. در ادامه برخی از کاربردی‌ترین این ترفندها را باهم بررسی خواهیم کرد.

ترفند اول: استفاده از چندین خط در واتساپ

درست است که شما با هر خط می‌توانید تعداد محدودی پیام در روز ارسال کنید اما اگر از چندین خط برای ارسال پیام استفاده کنید می‌توانید تعداد پیام‌های ارسالی خود را افزایش دهید. برای اینکار کافیست چند خط واقعی یا خط مجازی تهیه کنید و با هر کدام اکانتی در واتساپ ایجاد کنید و تبلیغات خود را با استفاده از این خطوط انجام دهید.

ترفند دوم: انتخاب درست مخاطبین هدف

اگر پیام تبلیغاتی خود را برای افرادی ارسال کنید که هیچگونه نیاز و یا اصلا علاقه و ارتباطی به خدمات و کالای شما ندارند (مثل ارسال پیام تبلیغاتی محصولات آرایشی به مردان) به احتمال زیاد حس می‌کنند به حریم خصوصی آنها تجاوز کرده‌اید و سبب آزار و اذیتشان شده‌اید؛ در نتیجه شما را بلاک و ریپورت می‌کنند تا دیگر نتوانید به آنها پیام دهید.

بنابراین اولین قدم برای کاهش احتمال ریپورت شدن اانتخاب درست مخاطبین هدف می‌باشد. پس باید اطمینان حاصل کنید پیام خود را به گروهی از افراد ارسال می‌کنید که به زمینه کاری شما علاقمند هستند، به محصولات و خدمات شما نیاز دارند یا به نوعی به آن مرتبط هستند.

توصیه ما به شما این است که گروه‌های مرتبط به زمینه کاری خود را در واتساپ بیابید و اعضای این گروه‌ها را هدف پیام‌های تبلیغاتی خود قرار دهید. بدین ترتیب اطمینان خواهید داشت که این افراد به درستی انتخاب شده‌اند.

ترفند سوم: دقت در نگارش متن پیام

هیچ کس خوشش نمی‌آید پیامی صرفاً تبلیغاتی دریافت کند؛ بنابرین در پیام‌های ارسالی خود سلام و احوالپرسی را فراموش نکنید. لحن پیامتان باید صمیمی و مودبانه باشد. متن شما باید به میزانی جذاب باشد که گیرنده را تا انتهای متن دنبال کند و اشتیاق او را برای بازدید از سایت، پیج یا کانال شما افزایش دهد، نه اینکه دریافت چنین پیامی برای او آزار دهنده تلقی شود و شما را ریپورت کند.

پس تا به اینجا ترفندهای عبور از محدودیت‌های واتساپی را با هم بررسی کردیم و بطور خلاصه برای ارسال انبوه در واتساپ کافیست چندین خط تهیه کنید، شماره موبایل اعضا را از گروه‌های واتساپی استخراج کنید، متن پیام خود را با دقت تنظیم کنید و برای لیست شماره‌های استخراج شده ارسال کنید. البته اگر بخواهیم اجرای تمام این مراحل در مقیاس انبوه و به صورت مستمر را ‌به صورت دستی انجام دهیم قطعا کار بسیار دشواری خواهد بود؛ لذا در ادامه قصد داریم شما را با نرم‌افزارهای مخصوص این کار اشنا کنیم. در ادامه این مقاله با ما باشید…

معرفی ابزاری برای عبور از این محدودیت‌ها

برای ارسال رگباری پیام در واتساپ، ابزارهایی (نظیر ربات‌ها و نرم‌افزارها) طراحی شده‌ اند که بصورت خودکار همه این امور را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. اموری نظیر ارسال پیام انبوه به لیست شماره‌ها، استخراج اعضای گروه‌های واتساپی، تعویض خودکار خطوط و … به راحتی توسط این نرم‌افزارها انجام می‌شوند.

این نرم‌افزارها امکان ارسال پیام‌ متنی، عکس و ویدئو به لیست شماره‌های سیوشده (ذخیره شده) و یا ناشناس را دارند.

این نرم‌افزارها می‌توانند بصورت خودکار شماره اعضا را از گروه‌های واتساپی استخراج کنند و به صورت یک فایل اکسل به شما تحویل دهند.

این نرم‌افزارها قابلیت تشخیص شماره‌های واتساپی از غیر واتساپی را دارند و می‌توانند شماره‌های غیر واتساپی را رد کنند و وجود این شماره‌ها اختلالی در کار ارسال ایجاد نخواهد کرد.

این نرم‌افزارها نه تنها امکان ارسال پیام به چت خصوصی افراد را دارند، بلکه می‌توانند به گروه‌ها نیز به صورت انبوه و رگباری پیام ارسال کنند.

معرفی یکی از بهترین ربات‌ های ارسال انبوه پیام در واتساپ

از شناخته ترین این ربات‌ها، ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ کاربر مجازی میباشد. این محصول در حقیقت پکیجی از ربات‌های متعدد برای ارسال پیام تبلیغاتی در واتساپ است که شامل آموزش‌ها و ترفندهای کاربردی در تبلیغات انبوه واتساپی نیز می‌باشد.  نحوه کار با این ربات‌ بسیار آسان و کاملا اتوماتیک می‌باشد و نیاز به مهارت ویژه‌ای ندارد. این ربات ساخت داخل بوده و محصول شرکت بهسازان کاربر مجازی می‌باشد و می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ساعته و کامل آن نیز بهره ببرید. البته این ربات در بازارهای بین المللی نیز شناخته شده است و در خارج از ایران نیز، مشتریان فراوانی دارد.

منبع: شهرمحتوا

 

پاسخ دادن به ehsan لغو پاسخ