یکی از مشکلاتی که در جاده ‌ها و شهرها امروزه به ‌وفور دیده می ، افزایش تصادفات می ‌باشد، به‌ نحوی ‌که هر روز تصادف‌ های زیادی در جاده ‌ها انجام خواهد شد که آسیب ‌های جدی را به خودروها وارد می ‌کند.

گاهی اوقات ممکن است آسیب‌ ها به‌ قدری عمیق و جدی باشند که نیاز به مراجعه به صافکاری و نقاشی ماشین  باشد.

نقاشی خودرو یکی از حرفه‌ ای ‌ترین کارهایی می ‌باشد که بر روی بدنه ماشین ‌های صدمه ‌دیده انجام خواهد شد تا خودرو را مانند روز اول نمایند، در واقع نقاشی برای ماشین‌ هایی بکار برده می‌ شود که نمی‌ توان آن ‌ها را بدون رنگ تعمیر کرد.

نقاشی درست و صحیح ماشین‌ ها بیشتر از هرچیزی به‌ مهارت و تجربه صافکار بستگی دارد، یک صافکار می‌ تواند قسمت‌ های آسیب‌ دیده خودرو را مورد بررسی قرار دهد و به وسیله دستگاه و ابزارهایی که در اختیار دارد قسمت‌ های آسیب‌ دیده آن را تعمیر کند.

اگر بدنه خودرو دچار شکستگی شده باشد در این‌ صورت صافکار به‌ هیچ‌ وجه نمی ‌تواند ماشین را بی‌ رنگ تعمیر کند، بنابراین باید لیسه گیری و بتونه کاری را انجام دهد، مهم ‌ترین کاری که صافکاری ها باید انجام دهند نقاشی قسمت ‌های بتونه کاری شده می ‌باشد.

صافکار باید بتواند تشخیص دهد که بدنه خودرو به چه رنگی نیاز دارد تا با قسمت‌ های دیگر به درستی همخوانی داشته باشد، البته باید بگوییم که قسمت رنگ ‌شده بدنه خودرو بعد از مدتی ممکن است تغییر رنگ دهد و این خود می ‌تواند آسیب جدی به بدنه خودرو وارد کند.

بنابراین استفاده از رنگ فابریک بدنه خودر از مهم ‌ترین کارهایی است که در نقاشی خودرو باید به آن اهمیت داده شود، بعد از نقاشی نوبت به استفاده از دستگاه خشک ‌کن رنگ می ‌رسد تمامی این مراحل را مجموعه وستینال می‌ توانند به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

در نهایت اگر قصد مراجعه به صافکاری دارید می‌ توانید به مجموعه وستینال که در شرق تهران قرار دارد مراجعه نمایید.

نقاشی خودروهای خارجی

در حال حاضر تعداد زیادی از خودروهای خارجی در ایران مشاهده می ‌شوند که اگر نیاز به نقاشی پیدا کنند با هزینه بسیاری شما را رو به‌ رو می ‌کنند، بنابراین با توجه به هزینه ‌ای که پیش رو دارند باید بتوانید یک صافکار حرفه‌ ای را برای انجام تعمیرات ماشین خود انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است که بگوییم نقاشی ماشین ‌های خارجی به وسیله ابزارهای خاصی انجام می ‌گیرد تا بتوانند ناصافی های آن را برطرف کنند.

اگر نقاشی خودروهای خارجی به‌ درستی انجام نشود تاثیر زیادی بر روی  قیمت آن ‌ها خواهد داشت، بنابراین بهتر است که یک نقاش ماهر را برای تعمیر و نقاشی خودرو خود انتخاب نمایید تا بتواند بهترین نوع رنگ را برای نقاشی استفاده کند.

هر چه نوع رنگی که برای خودروهای خارجی استفاده می ‌شود از کیفیت خوبی برخوردار باشد، نتیجه کار بهتر نشان داده می ‌شود و دوام آن بیشتر خواهد شد.

امروزه افراد زیادی هستند که علاقه‌ مند به استفاده از ماشین‌ های خارجی می ‌باشند، اما باید دقت کنید که در صورتی ‌که تصادفات نا به هنجاری به وسیله این ماشین‌ ها رخ دهد، ممکن است قیمت آن به حد زیادی پایین بیاید.

چرا که ماشین‌‌های خارجی از پیچیدگی زیادی برخوردارند، به همین علت صافکاری و نقاشی خودروهای خارجی بسیار سخت ‌تر از دیگر ماشین‌ ها می ‌باشد.

نقاشی خودرو ایرانی

با توجه به این ‌که بسیاری از افراد بودجه خرید ماشین‌ های خارجی را ندارند از خودروهای ایرانی استفاده خواهند کرد، در نتیجه هنگامی ‌که آسیبی بر روی بدنه ماشین ایجاد شود، تعمیرکارهای حرفه‌ای زیادی هستند که به‌ راحتی می ‌توانند این آسیب ‌ها را رفع نمایند.

اما خب ممکن است هر صافکاری نتواند به ‌درستی عیب و نقص‌ های یک ماشین را برطرف کنند، شما می ‌توانید با مراجعه به مجموعه وستینال از صافکار های ماهر و باتجربه‌ ای بهره‌مند شوید که می ‌توانند به بهترین شکل ممکن نقاشی ماشین ‌های شما را انجام دهند.

البته بسیاری از افراد برای این‌ که قیمت ماشین آن‌ ها افت نکنند صافکاری بدون رنگ را ترجیح می ‌دهند، اما باید بگوییم که صافکاری بدون رنگ همیشه امکان ‌پذیر نیست، چرا که گاهی اوقات ممکن است قسمتی از ماشین صدمه زیادی  دیده باشد و دچار شکستگی شود، در این شرایط تنها با نقاشی خودرو می توان ایرادات را رفع کرد.

مراحل نقاشی بدنه ماشین

برای نقاشی بدنه ماشین‌ ها یک صافکار حرفه‌ای باید بتواند هر چه مدل ماشین بالاتر باشد، حساسیت بیشتری برای ترمیم رنگ آن به خرج دهد، بنابراین به بررسی خسارات وارده شده به ماشین خواهد پرداخت.

در درجه اول صافکار سعی می ‌کند که ماشین را بدون رنگ ترمیم نماید و به رفع فرو رفتگی و پستی بلندی ‌های آن بپردازد که ابزارهای مختلفی را برای انجام این کار در اختیار دارد، اما با بررسی لایه‌ های بدنه می‌ توانند اگر قسمتی از خطوط دچار پارگی یا آسیب عمقی شده باشند، بتونه‌ کاری و لیسه گیری مورد نیاز را انجام دهد.

همان ‌طور که می ‌دانیم بدنه ماشین ‌ها از ۲ یا ۳ لایه ورق تشکیل می‌ شوند که اگر آسیب خودرو زیاد باشد، مطمئنا تمام لای ه‌ها را برش می ‌دهد، بنابراین فلز آن مشاهده خواهد شد.

در این شرایط صافکار  بتونه ‌کاری را انجام خواهد داد تا بتواند سطح صافی را برای زیرسازی نقاشی خودرو ایجاد نماید، همچنین لیسه گیری خراش‌ ها و شیارهای ایجاد شده نیز توسط صافکار باید به‌ درستی انجام شود.

بعد از این‌ که صافکار شیارها و خراش ‌ها را با استفاده از رنگ پوشش داد،  می ‌تواند آن را با دستگاه‌ هایی که در اختیار دارد خشک نمایند و بعد از خشک شدن رنگ عمل لیسه کشی ا را انجام دهد تا سطح یکدستی را فراهم آورد.

ابزارهای مختلفی برای نقاشی ماشین ‌های آسیب‌ دیده نیاز است که شامل مقداری سنباده با زبری متوسط، چسب کاغذی با روزنامه، تهیه کمپرسور هوا، تینر های رنگ، ماسک، عینک ایمنی، پولیش، رنگ آکریلیک، پوشش لاک خالص، غبارگیر، پوشش پایه ها یا همان بتونه و رنگ مینای پالتو نیاز می ‌شود.