به نقل از بخش بلاگ داروخانه آنلاین بی نسخه https://binoskhe.com آمده که روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می­شود و حاوی مواد مغذی زیادی است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست تشکیل می­دهد. در ادامه به توضیح این فواید می­پردازیم.

  1. محافظت از پوست در برابر صدمات خورشید

زنان مراکشی مدت‌هاست که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های نور خورشید استفاده می‌کنند، این عمل توسط مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ تأیید شد.

این مطالعه نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال­های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می­کند، در نتیجه از سوختگی و هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می­کند. حتی در درازمدت، می­تواند به جلوگیری از پیشرفت سرطان پوست، از جمله ملانوم کمک کند.

برای دریافت این فواید می­توانید روغن آرگان را به صورت مکمل­های خوراکی و یا روغن موضعی مانند روغن آرگان باریج روی پوست مصرف کنید.

  1. مرطوب کنندگی پوست

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی بوده و به احتباس آب در پوست کمک می­کند. به همین دلیل شاید روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون­ها، صابون­ها و نرم کننده های مو یافت می­شود. می­توان آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل­های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کرد.

اگر به دنبال مکمل­های دیگری برای تقویت پوست خود هستید، به داروخانه آنلاین مراجعه کرده و قرص اکتی درم را تهیه کنید.

  1. درمان بسیاری از بیماری های پوستی

روغن آرگان خواص درمانی زیادی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که هر دو به کاهش علائم تعدادی از بیماری های التهابی مختلف پوست مانند پسوریازیس و روزاسه کمک می­کنند.

برای دریافت بهترین نتیجه، روغن آرگان خالص را مستقیماً روی لکه های پوستی که تحت تأثیر پسوریازیس قرار گرفته اند، بمالید. روزاسه را می­توان با مصرف مکمل های خوراکی به بهترین نحو درمان کرد.

  1. درمان آکنه

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون­ها ایجاد می­شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می­تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند و به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و پوستی صاف تر و آرام تر به شما هدیه دهد.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان (یا کرم های صورت حاوی روغن آرگان) را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بعد از چهار هفته شروع به دیدن نتایج خواهید کرد.

  1. درمان عفونت­های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان دارای خواص ضد باکتریایی و قارچ کش است که باعث درمان و پیشگیری از عفونت­های باکتریایی و قارچی پوست می­شود. روغن آرگان را حداقل دو بار در روز به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

  1. بهبود زخم

ترکیب قوی آنتی اکسیدان­ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان می­تواند برای کمک به بهبود سریع­تر زخم­ها و بریدگی­ها استفاده شود. می­توانید به طور منظم از مکمل­های روغن آرگان استفاده کنید تا این مزیت را در سراسر بدن خود تجربه کنید.

  1. تسکین درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یک بیماری پوستی شایع با علائمی مانند خارش و قرمزی پوست است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده به خاطر وجود ویتامین E و خواص ضد التهابی می­تواند به درمان علائم کمک کند.

  1. اثرات ضد پیری

روغن آرگان از دیرباز به عنوان یک درمان ضد پیری استفاده می­شود. اگرچه این تنها توسط شواهد حکایتی تأیید شده بود، یک مطالعه اخیر با شرکت کنندگان یائسه توانست این ادعا را تأیید کند. محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی منجر به افزایش قابل توجهی در انعطاف پذیری پوست می­شود که یک درمان موثر ضد پیری ارائه می­دهد.

  1. کاهش چربی پوست

برخی از ما به طور طبیعی پوست چرب­تری نسبت به دیگران داریم. به لطف قابلیت‌های کاهش سبوم روغن آرگان، می‌تواند به کاهش سبوم کل و کاهش چربی پوست کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده دو بار در روز از کرم حاوی روغن آرگان باعث کاهش فعالیت قابل توجه سبوم و چربی آن در عرض تنها چهار هفته می­شود.

  1. کاهش و جلوگیری از ترک­های پوستی

ترک­های پوستی به ویژه در دوران بارداری شایع هستند، اما هر کسی می­تواند آن را تجربه کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که کرم حاوی روغن آرگان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می­بخشد. این امر به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک­های پوستی کمک می­کند.

حداقل دو بار در روز روغن آرگان را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای دریافت بهترین نتیجه به محض اینکه مشکوک به دیدن یا شروع به دیدن علائم کشیدگی کردید، این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها:, , ,