لنوو سهم قابل توجهی در بازار جهانی لپ تاپ دارد و در حال حاضر دومین تولید کننده محبوب کامپیوتر بر اساس تعداد تجهیزات رایانه شخصی است.

برای کسانی که در مورد لنوو اطلاعاتی ندارند، این برند به دلیل ساخت لپ تاپ‌های باکیفیت در جهان شناخته شده است. همچنین سری‌های مختلفی برای انواع مشتریان در بازار دارد. برای مثال، لپ‌تاپ‌های یوگا لنوو به دلیل طراحی خلاقانه لولای آن، قابل تبدیل هستند. آنها برای دانشجویانی که در رشته‌های مهندسی، مطالعات پزشکی، طراحان وب، مطالعات هنر و متخصصان رشته‌های مختلف و غیره هستند بسیار مناسب‌اند. لپ تاپ‌های Idea pad در بین مصرف کنندگان عمومی ‌از جمله دانش آموزان، معلمان، مصارف خانگی، صاحبان مشاغل کوچک و غیره بسیار محبوب هستند. سری ThinkPad نیز بیشتر برای معامله گران سهام، معماران، برنامه نویسان و غیره ترجیح داده می‌شود.

سازنده همچنین مدل‌های مختلفی را با پردازنده‌های AMD و Intel بین Lenovo Essentials، ThinkPad، Idea pad و Yoga می‌سازد. از نظر سیستم‌عامل، علاوه بر سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس اوبونتو کروم بوک‌هایی با کارایی بالا مانند Lenovo ThinkPad T460 را نیز تولید می‌کند.

 Lenovo IdeaPad L340

بسیاری از ما لپ‌تاپ بازی می‌خواهیم که علاوه بر بازی از انجام بقیه کارها نیز برآید. Lenovo IdeaPad L340 به این دسته از لپ‌تاپ‌های بازی تعلق دارد و همچنین یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید از این دسته قیمت بگیرید.

این دستگاه قابل حمل از یک تراشه اینتل Core i7-9750H استفاده می‌کند، یک تراشه نسل نهم با سرعت کلاک پایه ۲٫۶ گیگاهرتز اما می‌تواند تا ۴٫۵ گیگاهرتز ارتقا یابد. این ارقام به این معنی است که شما می‌توانید از بهترین سرعت‌ها حتی با چالش برانگیزترین بازی‌ها لذت ببرید. در قسمت GPU، دستگاه از NVIDIA GeForce GTX 1650 برخوردار است که ۴ گیگابایت GDDR5 VRAM آن برای عناوین AAA مانند Minecraft، Civilization 6، World of Warcraft و غیره کافی است.

Lenovo احتمالاً می‌داند که یک پردازنده با حافظه کافی و گزینه‌های ذخیره‌سازی داخل آن تقریباً بی‌فایده است. به هر حال، رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 روی دستگاه می‌تواند تقریباً از پس هر بازی به راحتی برآید. از آنجایی که دستگاه از یک SSD 512 گیگابایتی PCIe به عنوان درایو ذخیره‌سازی اصلی استفاده می‌کند، می‌توانید هنگام باز کردن بازی‌ها و برنامه‌ها بهترین سرعت را در کلاس خود داشته باشید.

با این حال پنل نمایشگر طور دیگری کار می‌کند. پنل ۱۷٫۳ اینچی فول اچ دی دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است اما به نرخ تازه سازی استاندارد ۶۰ هرتز پایبند است. لنوو ادعا می‌کند که از یک پنل LED کم مصرف استفاده کرده است که روشنایی را نیز به خطر نمی‌اندازد. حاشیه‌های پنل کاملاً بزرگ هستند و هنگام بازی متوجه آن‌ها خواهید شد.

این لپ‌تاپ لنوو با یک صفحه کلید با نور پس‌زمینه عرضه می‌شود. در حالی که گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی یا RGB هر کلید را ارائه نمی‌دهد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم Lenovo IdeaPad L340 از طریق طراحی خود، بازی را فریاد نمی‌زند. وزن کلی آن ۴٫۸ کیلوگرم و ضخامت آن ۰٫۹ اینچ است. در حالی که این لپ‌تاپ حجیم است، برای حمل آن مشکلی نخواهید داشت. از طرف دیگر، لنوو ۱ پورت USB 3.1 Gen 1 Type C، ۲ پورت USB 3.1 Type-A، ۱ پورت HDMI و ۱ پورت گیگابایتی اترنت RJ45 را برای اتصال در خود جای داده است.

در حالی که پورت اترنت ۱ گیگابیت بر ثانیه یک افزودنی عالی است، دستگاه همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر Wi-Fi و بلوتوث استفاده می‌کند. این‌ها می‌توانند تجربه کلی بازی آنلاین را بهبود بخشند.

عمر باتری IdeaPad L340 بسیار مطمئن به نظر می‌رسد حتی با داشتن یک پردازنده گرافیکی قدرتمند مانند GTX 1650 و یک پردازنده پیشرفته i7-9750H. این شرکت می‌گوید این دستگاه با یک بار شارژ تا ۶٫۵ ساعت کار می‌کند و این به لطف باتری‌های لیتیوم یونی ۴۵ وات ساعت است.

Lenovo Legion Y7000

Lenovo Legion Y7000 هم یک لپ‌تاپ گیمر پسند است. اگر اهل بازی‌ها، به خصوص بازی‌های RPG هستید، به چیزی شبیه به این نیاز دارید. سرعت فوق العاده این لپ تاپ در هنگام بازی کردن بازی‌هایی مانند Fortnite، PUBG، Overwatch، Skyrim و غیره عالی است. پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1060 با ۶ گیگابایت VRAM یکی از جذاب ترین قسمت‌های لپ تاپ است. ما همچنین بازی‌هایی مانند World of Warcraft را در حداکثر تنظیمات گرافیکی امتحان کردیم و به سادگی زیبا به نظر می‌رسد. پردازشگر Intel Core i7-8750H نیز خوب است که سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز دارد. تا زمانی که اتصال اینترنتی خوبی داشته باشید، انواع سایت‌ها، بازی‌ها، همه چیز عملا در کمتر از یک ثانیه بارگذاری می‌شود.

این Legion تنها ۵٫۱۷ کیلوگرم وزن دارد و با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full HD و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل باریک است. لپ تاپ همچنین دارای جلوه‌های صوتی خوب و عمر باتری عالی در حدود ۱۰ ساعت است. صفحه کلید یکی دیگر از تنظیمات خوب برای کاربر آن است.

این لپ تاپ همچنین دارای ۳ پورت USB و یک پورت HDMI است. رم ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی حدود ۱ ترابایت HDD + 128 گیگابایت SSD به اندازه کافی خوب است که بازی‌ها را به صورت آفلاین انجام دهد و مقدار زیادی فیلم و داده را نگه دارد.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme

Lenovo ThinkPad X1 Extreme  ۶ کیلوگرم وزن دارد با عملکردی قدرتمندی دارد که می‌توان از آن به عنوان یک جایگزین موثر دسکتاپ استفاده کرد. همچنین از خدمات درجه یک مانند ردیابی چشم و فناوری شارژ سریع نیز برخوردار است.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی LED با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. می‌توانید بین صفحه نمایش Full HD یا فناوری Dolby Vision یکی را انتخاب کنید.

این لپ تاپ برای انجام هر کاری که دوست دارید مناسب است. این دستگاه دارای واحد گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti از نوع Max-Q با ۴ گیگابایت VRAM است. این یک GPU بسیار توانا است و می‌تواند از نرم افزارهای گرافیکی فشرده مانند Revit، Blender، AutoCAD، Premiere Pro و غیره استفاده کند. دارای پورت‌های plug-and-play برای هدست‌ها است.

به لطف پردازنده ۲٫۲ گیگاهرتزی نسل هشتم اینتل i7-8750H، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD، می‌توانید ویدیوها را پخش کنید یا محتوا ایجاد کنید بدون اینکه سرعت دستگاه و انجام کارها کند شود.

یک خودکار هم با آن دارید که می‌توانید از آن برای طراحی و امضا استفاده کنید. این همان چیزی است که کار کردن با لپ تاپ را سرگرم کننده می‌کند. این لپ تاپ با Cortana Premium ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد دستورات را به Extreme ارائه دهید.

تلکام؛ یک مسیر جدید

اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید یا می‌خواهید اطلاعاتی راجع به آن بدست بیاورید؛ با مراجعه به سایت تلکام کار خود را راحت کنید. این فروشگاه اینترنتی با پاسخگویی به سوالات و راهنمایی در انتخاب‌، شما را با گزینه‌های متعدد بهتر با قیمت مناسب‌تر آشنا می‌کند.