هیدرازین هیدرات یک مایع بسیار سمی و خطرناک ناپایدار است که بویی شبیه آمونیاک می دهد، احتمالاً به این دلیل که از دو مولکول آمونیاک (با از دست دادن H2) تشکیل شده است. ساختار آن شبیه ساختار رزونانس پراکسید هیدروژن است. هیدرازین یک هیدرات مولکولی است که از دو اتم نیتروژن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده است. هیدرازین، در شکل بی آب خود، یک ترکیب بی رنگ، تحریک کننده و حساسیت زا است که به سیستم عصبی مرکزی آسیب می رساند و علائم و اسپاسم های تومور مانند ایجاد می کند. هیدرازین بوی تند آمونیاک را ندارد و یک عامل کاهنده بسیار قوی است و به شدت انفجاری است.

تولید و فروش هیدرات هیدرازین

برای بیشتر مصارف، هیدرازین به عنوان هیدرات هیدرازین در ترکیب با آب تولید می شود. هیدرازین هیدرات را می توان با سه روش تجاری تولید کرد: فرآیند راشیگ، فرآیند کیتازین و فرآیند پراکسید. فرآیند Raschig، فرآیند اصلی برای تولید تجاری هیدرازین، شامل اکسیداسیون آمونیاک به کلرامین با هیپوکلریت سدیم، سپس واکنش بیشتر کلرامین با آمونیاک اضافی و هیدروکسید سدیم برای تولید محلول آبی هیدرازین با کلرید سدیم به عنوان یک محصول جانبی است. . تقطیر جزئی محصول محلول هیدرات هیدرازین می دهد.

در حال حاضر، بیشتر هیدرازین توسط فرآیند کیتازین تولید می شود که نوعی از فرآیند Raschig است. آمونیاک توسط کلر یا کلرامین در حضور یک کتون آلیفاتیک، معمولاً استون، اکسید می شود. سپس کیتازین به دست آمده به هیدرازین هیدرولیز می شود. در فرآیند پراکسیداسیون، از پراکسید هیدروژن برای اکسید کردن آمونیاک در حضور کتون ها استفاده می شود. هیدرازین بی آب فرمول مورد استفاده در سوخت موشک است و از خشک کردن هیدرات با تقطیر آزئوتروپیک با آنیلین به عنوان کاتالیزور تولید می شود.

شرکت پیشگامان شیمی به عنوان یک تامین کننده حرفه ای هیدرازین هیدرات، تقریباً ۱۰ سال است که این ماده را از چین تهیه و وارد می کند، بنابراین لطفاً هیدرازین هیدرات ۵۵% را از شرکت ما خریداری کنید.

فروش هیدرات هیدرازین یکی از پرمصرف ترین افزودنی های صنعتی در تهیه فوم های پلیمری، کاتالیزورهای پلیمریزاسیون و آفت کش ها در کشور می باشد. در این مطلب هیدرازین هیدرات، خواص و کاربردهای آن را به تفصیل ارائه می دهیم. برای دریافت پاسخ به سوالات: هیدرازین هیدرات چیست؟ قیمت هیدرازین هیدرات ۵۵؟ و استفاده از هیدرازین هیدرات چیست؟

خواص هیدرازین هیدرات نام انگلیسی Hydrazine hydrate
فرمول مولکولی N2H4 یا H2N-NH2 یا H2NNH2 یا H4N2
CAS شماره ۳۰۲-۰۱-۲
وزن مولکولی ۳۲٫۰۴۶ گرم بر مول
چگالی ۱٫۰۱ گرم در میلی لیتر
محلول در آب، توانایی حل شدن در حلال های قطبی آلی
نقطه ذوب در ۲ درجه سانتیگراد (۲۷۵K).
نقطه جوش ۱۱۴ درجه سانتیگراد (۳۸۷ کلوین).
ویسکوزیته ۰٫۳۲ cP در ۲۰ درجه سانتی گراد
کشور مبدا چین

هیدرازین هیدرات چیست؟

هیدرازین هیدرات یک مایع بسیار سمی و خطرناک ناپایدار است که بوی آمونیاک می دهد، احتمالاً به این دلیل که از دو مولکول آمونیاک (با از دست دادن H2) تشکیل شده است. ساختار آن شبیه ساختار رزونانس پراکسید هیدروژن است. هیدرازین یک هیدرات مولکولی است که از دو اتم نیتروژن و چهار اتم هیدروژن تشکیل شده است. هیدرازین در شکل بی آب خود یک ترکیب بی رنگ، سمی و تحریک کننده و حساس کننده است که به سیستم عصبی مرکزی آسیب می رساند و باعث علائم و تشنج های تومور مانند می شود. هیدرازین بوی تند آمونیاک را ندارد و یک عامل کاهنده بسیار قوی و به شدت انفجاری است.

فروش هیدرازین هیدرات

در حال حاضر، اکثر هیدرازین ها با استفاده از فرآیند کتازین تولید می شوند که نوعی از فرآیند Raschig است. آمونیاک در حضور یک کتون آلیفاتیک، معمولاً استون، کلر یا کلرامین را اکسید می کند. سپس کتازین به دست آمده به هیدرازین هیدرولیز می شود. در فرآیند پراکسید، از پراکسید هیدروژن برای اکسید کردن آمونیاک در حضور کتون ها استفاده می شود. هیدرازین بی آب فرمولی است که در سوخت موشک استفاده می شود و با حذف هیدرات با تقطیر آزئوتروپیک با آنیلین به عنوان مایع کمکی تولید می شود.

ترکیب هیدرازین هیدرات

غلظت محلول هیدرازین معمولاً به عنوان درصد هیدرازین موجود در محلول داده می شود. با این حال، هنگامی که هیدرازین و آب مخلوط می شوند، یک مونوهیدرات با پیوند هیدروژنی (N2H4.H20) تشکیل می شود. بنابراین، مقدار هیدرازین در محلول را می توان به عنوان درصد هیدرازین مونوهیدرات نیز تعیین کرد. رابطه ساده ای بین این دو عنوان بر اساس وزن مولکولی آنها وجود دارد.

هیدرازین دارای وزن مولکولی ۳۲ و مونوهیدرات دارای وزن مولکولی ۵۰ است. نسبت جرم آنها ۵۰٫۳۲ یا ۰٫۶۴ است. بنابراین، ۱۰۰٪ مونوهیدرات حاوی ۵۰٫۳۲ یا ۶۴٪ هیدرازین است. به همین دلیل است که می توانید از هیدرازین ۱۰۰ درصد با هیدرازین ۶۴ درصد وزنی در وزن قابل تعویض استفاده کنید. برای جلوگیری از سردرگمی به دلیل دو عبارت، در Chemical Pioneer همیشه مقدار هیدرازین را بر حسب هیدرازین موجود بیان می کنیم. از آنجا که ممکن است سایر شرکت ها از این قانون پیروی نکنند، کاربران باید تصمیم بگیرند که کدام شرایط برای غلظت محلول هیدرازین اعمال می شود.

خطر آتش گرفتن هیدرازین هیدرات

هیدرازین هیدرات قابل اشتعال است و به راحتی نمی سوزد.

بخارهای حاصل در هنگام گرم شدن با هوا مخلوط قابل اشتعال ایجاد می کنند، بنابراین خطر انفجار در خانه، بیرون و فاضلاب وجود دارد. تماس با فلزات می تواند گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید کند. ظروف حاوی هیدرازین هیدرات هنگام گرم شدن قابل اشتعال هستند. رواناب آبراه ها را آلوده می کند و آلاینده ها را انتقال می دهد.

فروش هیدرازین هیدرات توسط شرکت پیشگامان شیمی

به عنوان محلول های آبی، هیدرات هیدرازین و مشتقات آن توسط پیشگامان شیمیایی به طور گسترده ای به عنوان عوامل کاهش دهنده، کف زدا، بازدارنده های خوردگی، حذف کننده های اکسیژن یا واسطه های سنتز استفاده می شود. فروش هیدرازین هیدرات ۵۵% و ۸۰% (کامپوزیت) در هر نقطه از ایران با یک کلیک امکان پذیر است. فروش هیدرازین هیدرات ۸۰% (کامپوزیت) با ۱۰% تخفیف در تهران تا ۱ روز کاری به تمامی تحویل خواهید رسید. دسته بندی های شیمیایی گسترده ما را بررسی کنید. برای اطلاع از قیمت هیدرازین هیدرات پیشگامان تماس بگیرید