مرحله دوم از سومین فاز طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از امروز، دوشنبه ۳۰ تیرماه، با اختصاص اعتبار به سرپرستان خانوارهای دهکهای چهارم و پنجم درآمدی آغاز شد. این طرح در راستای تقویت توان معیشتی خانوارها و توسعه عدالت اقتصادی در حال اجرا است.
به گفته مهرجو، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، واریز اعتبار به حساب سرپرستان مشمول، بر اساس کد ملی انجام میشود و ادامه این روند برای دهکهای ششم و هفتم نیز از دوشنبه ۶ مرداد خواهد بود. مرحله نخست این طرح از هفتم تیرماه برای دهکهای اول تا سوم اجرایی شد تا حمایت هدفمند از اقشار کمدرآمد در قالب تقویت سبد تغذیهای خانوارها شکل گیرد.

وی با اشاره به امکانات دسترسی به اطلاعات طرح برای مردم، اعلام کرد: تمامی مشمولان میتوانند با استفاده از اپلیکیشن «شما» از وضعیت مانده اعتبار خود و فروشگاههای مجاز مطلع شوند. همچنین اطلاعرسانی اعتبار اختصاصیافته از طریق سامانه پیامکی با سرشماره v.refah انجام میگیرد که صرفاً حاوی اطلاعات اعتبار است و هیچ لینکی برای کلیک ندارد.
برای استعلام سریع اعتبار کالابرگ، کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ در دسترس کاربران قرار گرفته و علاوه بر آن، مرکز تماس ملی به شماره ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به پرسشها و راهنمایی مشمولان طرح است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تأکید بر حفظ امنیت اطلاعات، هشدار داد که شهروندان از کلیک بر روی لینکهای ناشناس یا پیامکهای مشکوک خودداری کنند، چرا که وزارت تعاون همواره نسبت به فعالیتهای سودجویانه در فضای مجازی هشدار داده است.
اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از برنامههای کلان دولت در حمایت از اقشار متوسط و کمدرآمد است که با رویکرد عدالتمحور و تقویت امنیت غذایی، به دنبال ارتقاء سطح زندگی بخش وسیعی از مردم کشور میباشد.