کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای مهاجران خصوصا ایرانیان می‌باشد که تمامی جنبه‌ها مانند امنیت، تحصیل، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… در وضعیت مطلوبی قرار دارد. جالب است بدانید که بیش از ۸۲ درصد جمعیت کانادا از زندگی خود رضایت دارند! کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا می‌باشد که سیاست‌های مدیریتی خود را وابسته به برنامه‌های مهاجر پذیر طرح کرده است که همین عمر آن را تبدیل به یکی از کشورهای برتر جهان نموده است. کشور کانادا از لحاظ امنیت به قدری موفق عمل کرده است که کمترین میزان جرم و جنایت را در سطح جهان دارا است. در این مطلب قصد داریم که به سراغ معرفی پایتخت کشور کانادا برویم.

بسیاری از ما قبل از اینکه مطالعه کنیم، فکر می‌کردیم تورنتو پایتخت کشور کانادا می‌باشد، زیرا همیشه ویدئوها و مطالب زیادی درباره آن در سطح اینترنت دنبال می‌کردیم؛ اما تورنتو درواقع بزرگ‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود و عنوان پایتخت سیاسی کانادا متعلق به شهر اتاوا می‌باشد.

آلت: شهر زیبای اتاوا پایتخت سیاسی کشور کانادا

درواقع کانادا از ۱۰ استان که به آن‌ها ایالت هم گفته می‌شود و ۳ قلمرو یا ناحیه تشکیل شده است که دارای دولت‌های محلی می‌باشند و همچنین از حاکمیت مرکزی دولت فدرال پیروی می‌کنند. همچنین جغرافی‌دانان کشور کانادا را به این ۵ ناحیه با نام‌های Atlantic، central، North، Prairies و West coast تقسیم می‌کنند.

اگر قصد مهاجرت کاری، تحصیلی و یا برای زندگی کامل در این کشور دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از تجارب مشاورین متخصص ایرانیکا استفاده نمائید. کارشناسان ایرانیکا به شما کمک می‌کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به اخذ ویزای کانادا مخصصوص خود کنید و همچنین آسان‌ترین روش را برگزینید. در اخذ ویزای کاری، می‌توانید برای طراحی رزومه اصولی و ارزشمند خود از کارشناسان ما استفاده کنید. همچنین در گرفتن جاب آفر و دعوت‌نامه از سمت شهروندان و مقیمان دائم کشور کانادا می‌توانید از تجارب ارزنده کارشناسان بهره‌مند گردید.

استان انتاریو

استان انتاریو بزرگ‌ترین استان کشور کانادا و همچنین محبوب‌ترین مقصد مهاجرانی است که به این کشور مهاجرت می‌کنند. همچنین پایتخت کشور کانادا یعنی اتاوا و همچنین بزرگ‌ترین شهر کانادا، تورنتو در این استان قرار دارند. آنتاریو درواقع مرکز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کانادا می‌باشد.

زبان رسمی مردم استان انتاریو انگلیسی می‌باشد. این استان در شرق کانادا و در همسایگی استان‌های کبک و مانیتوبا قرار دارد. استان انتاریو براساس مکان و زمان آب و هوای متفاوتی دارد؛ یعنی در زمان‌های مختلف مکان‌های مختلف این استان آب و هوای متفاوت خود را دارند. این استان تخت تاثیر سه منبع آب و هوایی قرار دارد: هوای سرد، هوای خشک و هوای قطبی. البته توجه داشته باشید که مردم بعضی از بخش‌های این استان مانند شمال شرقی، شرق و بخصوص جنوب به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و برای زندگی در این بخش‌ها نیازمند فراگیری این زبان هستید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان شامل موارد زیر می‌باشد:

  • آبشار نیاگارا
  • پارک آلگونکوین
  • فستیوال استراتفورد
  • برج سی ان
  • ساختمان پارلمان
  • رفتینگ در رودخانه اتاوا
  • پارک ویلیام چهارم
  • هزار جزیره

تاریخچه

سابقه زندگی انسان‌ها در کشور کانادا به ۲۶ هزار سال پیش (در زمان عصر یخ) بر می‌گردد. اگر به دنبال قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قوم این کشور می‌گردید، به قلمرو یوکان (Yukon) بروید. کشور کانادا بیش از ۴۰۰ سال مستعمره انگلستان و فرانسه بود و نهایتا در سال ۱۸۶۷ به استقلال رسید. البته این کشور هنوز هم روابط بسیار نزدیکی با امپراطوری انگلستان دارد.

جامعه کانادا در تاریخ دیرینه خود همیشه ساختاری طبقاتی و وابسته به کشاورزی داشت، تا اینکه در اواسط قرن بیستم در بخش کبک، انقلاب آرام شکل گرفت. در این انقلاب، جامعه کبک کاملا خود را از این ساختار سنتی و محدود رها کرد و نوآوری‌های زیادی را در حوزه آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی وارد زندگی مردم کرد. به تدریج، مردم دیگر استان‌های کانادا شدیدا تحت تاثیر پیشرفت و شکوفایی چشمگیر مردم کبک شدند؛ بنابراین با تقلید از ارزش‌ها و آرمان‌های جدید بسیار سریع این دگرگونی در دیگر استان‌های کانادا اتفاق افتاد.