این راهنما طراحی شده است تا به شما کمک کند تا پایه ای اساسی در نحوه شناسایی ابزارهای جراحی ارائه کنید، اما به زودی متوجه خواهید شد که دنیای جراحی چیزی فراتر از این موارد است! این احتمال وجود دارد که بیمارستان‌ها، تیم‌های اسکراب و جراحان نام‌های متفاوتی برای قطعات یکسانی داشته باشند. همانطور که گفته شد، ابزارها را می‌توان بر اساس کاربرد آنها (یا بهتر است بگوییم، اینکه برای چه از آنها استفاده می‌کنید) دسته بندی می‌شوند. ابزار پزشکی ممکن است برای دستکاری، عقب کشیدن، برش، بخیه زدن، مکش و اهداف دیگر استفاده شود. در ادامه به بعضی از رایج‌ترین تجهیزات پزشکی برای جراحی اشاره خواهیم کرد.

جمع کننده‌های دستی

ابزارهای ساده و همه کاره که نیاز به نگه داشتن و دستکاری توسط دستیار دارند. آنها سه قسمت اصلی دارند: یک دسته که در دست دستیار قرار می‌گیرد، یک تیغه که به داخل بیمار می‌رود و یک شفت در بین آن. در اشکال مختلف از جمله قلاب، دندانه، زاویه راست و منحنی موجود هستند.

جمع کننده‌های خودنگهدار

جمع کننده‌های خودنگهدار که از نظر طراحی از جغجغه‌های لولایی ساده گرفته تا قاب‌های پیچیده نصب شده روی میز جراحی متفاوت هستند، پس از قرارگیری و اعمال، خود را در جای خود نگه می‌دارند. این بسیار مفید است، زیرا دست دستیار را برای انجام کارهای هیجان انگیزتر آزاد می‌کند، خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا سطوح ایمن و پایدار کشش را در طول مراحل طولانی تر ارائه دهد.

قیچی؛ مهم‌ترین تجهیزات یک جراح

در حالی که این یک شاهکار تقریباً باورنکردنی است که تا به حال از قیچی استفاده نکرده یا ندیده باشید، انواع مختلفی از قیچی‌های جراحی وجود دارد. اکثر آنها شبیه قیچی‌های فلزی ساده هستند، اگرچه معمولاً از قیچی‌های منحنی و زاویه دار نیز استفاده می‌شود. به عنوان یک دستیار، مهم است که بدانید قیچی بخیه به طور کلی مستقیم است و قیچی‌های کالبد شکافی ظریف دارای انحنای جزئی در نوک هستند. تیم جراحی از شما برای کندن قیچی تشریح بر روی یک ماده بخیه ضخیم تشکر نمی‌کند. فراموش نکنید که قیچی‌های جراحی و اکثر ابزارهای مربوط به آن، ابزارهای راست دست هستند.

چاقوی جراحی؛ از ابزارهای مهم پزشکی

خود تیغه‌ها به عنوان یک بار مصرف می‌آیند در حالی که دسته‌های چاقوی جراحی اغلب در یک مجموعه ابزار قرار دارند که اغلب دسته BP نامیده می‌شود. آنها از نظر اندازه و نحوه نگه داشتن متفاوت هستند، بنابراین حتما نگاهی دقیق به نحوه نگه داشتن چاقوی جراحی بیندازید.

دیاترمی؛ ابزاری برای برش

یک تجهیزات مهم پزشکی است که معمولاً برای برش بافت استفاده می‌شود، اما هم خاصیت برش و هم انعقاد دارد. این ابزار توسط یک جریان الکتریکی با فرکانس بالا کار می‌کند که بافتی را که به آن اعمال می‌شود گرم می‌کند. گزینه‌های برش یا انعقاد صداهای مختلفی را هنگام استقرار ایجاد می‌کنند. دو نوع اصلی دیاترمی‌ دو قطبی و تک قطبی هستند. مدل تک قطبی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تکمیل مدار الکتریکی نیاز به یک پد رسانایی برای بیمار دارد. ممکن است مشاهده کنید که این پد قبل از پوشاندن بیمار قرار داده شده است.

مکش؛ ابزاری برای ساکشن میدان جراحی

ساکشن برای پاکسازی میدان جراحی با برداشتن خون یا مایعات دیگر استفاده می‌شود. نوک مکش به یک لوله خلاء خارج از میدان استریل متصل می‌شود. بسته به عملیاتی که انجام می‌شود اشکال مختلفی از مکنده‌ها (کوچک و نوک ریز یا بزرگ برای جلوگیری از انسداد) وجود دارد.

فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی رومیس با تنوع بالای کالاهای پزشکی و ابزارهای جراحی، به همراه قیمت مناسب و خدمات درخور مشتریان محترم آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می­باشد. خرید انواع ابزار جراحی، خرید تجهیزات بیمارستانی و سایر اقلام مورد نیاز پزشکان، دامپزشکان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در فروشگاه تجهیزات پزشکی رومیس قابل انجام می­باشد.