ویزای ایتالیا مجوز ورود به این کشور است و اتباع کشورهای خارجی که قصد ورود به ایتالیا را داشته باشند باید یکی از انواع ویزای ایتالیا را با توجه به هدف سفر خود بگیرند. ویزای ایتالیا دارای دو نوع کوتاه‌مدت و بلندمدت است. با توجه به اینکه کشور ایتالیا عضو پیمان شنگن است ویزای ایتالیا نیز همان ویزای شنگن می‌باشد. هر یک از افراد که قصد سفر به این کشور را داشته باشند می‌توانند یکی از انواع ویزای ایتالیا را دریافت نمایند.

در سال‌های اخیر بیشتر ایرانیان به دلیل باهدف تحصیل یا اشتغال به کشور ایتالیا سفر کرده‌اند؛ بنابراین بیشتر این افراد برای دریافت ویزای کاری ایتالیا، ویزای تجاری ایتالیا و  ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نموده اند؛ اما همانطور که می دانید ایتالیا یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که جزایر و مناطق طبیعی دیدنی بسیار زیادی دارد.

همچنین وجود آثار تاریخی بی نظیر در این کشور باعث شده تا هر ساله گردشگران بسیاری برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا اقدام کنند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که قصد سفر به ایتالیا را دارید و برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام نموده اید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا انواع ویزای ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا در دو نوع کوتاه‌مدت و بلندمدت صادر می شود.

  • ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا

ویزای کوتاه مدت ایتالیا شامل ویزای توریستی ایتالیا، ویزای ترانزیتی ایتالیا و … می‌شود. ویزا های کوتاه مدت ایتالیا شامل موارد زیر می شوند.

ویزای توریستی ایتالیا

افرادی که به قصد گردشگری وارد حوزه شنگن و کشور ایتالیا می شوند، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند.

ویزای تجاری ایتالیا

شهروندان کشورهای خارجی که قصد سفر به ایتالیا برای بستن قرارداد و یا شرکت در جلسه های تجاری را داشته باشند این ویزای کوتاه مدت را دریافت می کنند.

ویزای ملاقات ایتالیا

ویزای ملاقات ایتالیا به آن دسته از افراد داده می‌شود که از طرف شرکت ها یا سازمان های خصوصی و دولتی به عنوان میهمان وارد ایتالیا می‌شوند و در رویدادهای علمی و فرهنگی شرکت می کنند.

 ویزای ورزشی ایتالیا

بازیکنان ورزشی و مربیان آن ها که برای شرکت در مسابقات بین المللی وارد کشور ایتالیا می شوند ویزای ورزشی کوتاه مدت دریافت می کنند.

ویزای مذهبی ایتالیا

شهروندان خارجی که به قصد انجام امور مذهبی و شرکت در فعالیت ها و مراسم مذهبی وارد ایتالیا می‌شوند باید ویزای مذهبی دریافت کنند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا

ویزای ترانزیت فرودگاهی شامل دو نوع است و به افراد اجازه می دهد تا تنها برای رسیدن به مقصد خود از خاک ایتالیا استفاده کنند.

 

  • ویزاهای بلند مدت ایتالیا

ویزای بلند مدت ایتالیا برای افرادی است که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در ایتالیا را داشته باشند. ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از انواع ویزا های بلند مدت این کشور است.

ویزای بلند مدت ایتالیا شامل موارد زیر می شود.

ویزای تمکن مالی ایتالیا

افرادی که از نظرت توانایی مالی در شرایط مناسبی باشند و مدارک مالی خوبی برای تامین مخارج زندگی خود در ایتالیا ارائه کنند، می‌توانند بدون کار کردن با دریافت ویزای تمکن مالی وارد ایتالیا شوند.

 

ویزای پناهندگی ایتالیا

شهروندان کشورهای دیگر که طبق کنوانسیون ژنو امکان پناهندگی در کشور های اروپایی را داشته باشند، می توانند ویزای پناهندگی ایتالیا را دریافت کنند و وارد این کشور شوند.

ویزای داوطلب ایتالیا

ویزای داوطلبی ایتالیا به افرادی تعلق می گیرد که برای شرکت در سازمان های جهانی مانند NGO و فعالیت داوطلبانه وارد این کشور می‌شوند.

 

به طور کلی ویزای شینگن شامل ۴ نوع می شود.

 

ویزای نوع A

این ویزا در دسته ویزای کوتاه مدت قرار می گیرد و برای افرادی صادر می شود که قصد دارند از طریق فرودگاه ایتالیا پرواز خود را تغییر بدهند و به کشور دیگری در حوزه شینگن سفر کنند. مدت زمان حضور در ایتالیا با استفاده از این ویزا چند ساعت است و افراد نمی توانند تا از فرودگاه های ایتالیا خارج شوند.

ویزای نوع B

مدت زمان اعتبار این ویزا پنج روز است و به عنوان ویزای ترانزیتی کوتاه مدت شناخته می‌شود. افرادی که قصد داشته باشند از طریق خاک کشور ایتالیا مسیر سفر خود را تغییر دهند می توانند به مدت پنج روز در این کشور بمانند و سپس سفر خود را از سر بگیرند. در واقع با دریافت این ویزا مسافران از خاک کشور ایتالیا به عنوان محلی برای رسیدن به مقصد خود استفاده می کنند.

ویزای نوع C

ویزای نوع C نیز جزو ویزای کوتاه مدت است؛ اما اعتبار این ویزا سه ماه است. افرادی که قصد سفر به کشور ایتالیا با مقاصد گردشگری و توریستی را داشته باشند ویزای نوع C دریافت می کنند. این ویزا شامل سه دسته، یک بار ورود، دو بار ورود و ویزای چند بار ورود است. افرادی که ویزای توریستی ایتالیا را دریافت کرده باشند می توانند در یک دوره شش ماهه در کشورهای حوزه شینگن بمانند و ۹۰ روز از این ۶ ماه را در کشور ایتالیا بمانند. با توجه به نوع ویزا می توانند یک بار، دوبار و یا چند بار به کشور ایتالیا و منطقه شینگن وارد شوند.

ویزای نوع D

ویزای نوع   D یا همان ویزای بلند مدت شنگن ایتالیا، دارای اعتباری بیش از ۹۰ روز است؛ بنابراین افرادی که به قصد تحصیل کار و اقامت وارد ایتالیا می شوند باید ویزای نوع D دریافت کنند. این افراد می توانند به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنند. در ادامه انواع ویزای بلند مدت ایتالیا را بررسی می کنیم که دارای اقامت بیش از ۹۰ روز هستند.

 

ویزای تحصیلی ایتالیا

افرادی که به قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اقدام به دریافت ویزا می کنند، می توانند ویزای تحصیلی این کشور را بگیرند و در مقاطع مختلف در دانشگاه های برتر ایتالیا تحصیل کنند.

ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا جزو ویزای بلند مدت از به آن دسته از افراد تعلق می گیرد که دارای پیشنهاد کاری از طرف شرکت یا کارفرمای ایتالیایی باشند.

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

شهروندان کشورهای خارجی که به قصد سرمایه گذاری در کشور ایتالیا مانند خرید ملک یا ثبت شرکت وارد این کشور می‌شوند، باید ویزای سرمایه گذاری دریافت کنند.

کلام پایانی

انواع ویزای ایتالیا با توجه به هدف از سفر متفاوت هستند و هر یک دارای مدارک مربوط به خود می باشند. در صورتی که قصد دریافت یکی از انواع ویزای ایتالیا را دارید می توانید از طریق شماره های آژانس گردشگری یوروپ تورز با کارشناسان مهاجرتی این مجموعه تماس بگیرید و با توجه به نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از انواع ویزای ایتالیا را با کمک کارشناسان و وکلای مهاجرتی این مجموعه دریافت کنید