انواع کارابین و کاربرد های آن

همانطور که می دانید، امروزه تجهیزات ایمنی فراوانی برای کار در ارتفاع طراحی و تولید شده اند که افراد می توانند با استفاده از آن ها سلامت خود را حفظ نمایند.

یکی از تجهیزات ایمنی که در این قسمت از مقاله می خواهیم برای تان شرح دهیم، کارابین ها می باشند. کارابین ها انواع گوناگونی دارند که تمامی آن ها خدمات یکسانی را به مشتریان ارائه می دهند و تنها در برند و ظاهر آن ها تفاوت هایی ایجاد می شود.

دقت داشته باشید که کارابین ها قیمت مناسبی را به خود اختصاص می دهند و به همین منظور می توان گفت تمامی قشر های جامعه می توانند به خرید آن ها بپردازند. یکی دیگر از تجهیزات ایمنی که بسیار کاربرد دارد گاگل است.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با انواع کارابین و کاربرد های آن آشنا نماییم، لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را با دقت مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

کارابین اتوماتیک

یکی از انواع کارابین ها، کارابین اتوماتیک می باشد که مزایای بسیاری را شامل حال خود کرده است.

کارابین های اتوماتیک همانند دیگر کارابین ها از یک طرف باز می شود و ظاهر آن به شکل حروف d می باشد.

همانطور که از نام کارابین اتوماتیک مشخص است، سیستم قفل شونده ای بر روی این محصول تعبیه شده است که قفل آن ها سه مرحله ای می باشد.

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند کارابین اتوماتیک برای چه افرادی مناسب استفاده می باشد؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که این کارابین ها برای کوهنوردان، صخره نوردان، قایقران ها و… مناسب تلقی می شود.

یکی از موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، وزن بسیار کم و مناسب کارابین های اتوماتیک است. اغلب این محصولات ۸۰ گرم وزن را به خود اختصاص می دهند و به همین منظور می توان آن ها را به راحتی حمل و نقل نمود.

کارابین های اتوماتیک قدرت بالایی را در بر دارند و به همین منظور می توان از آن ها برای پشتیبانی و مدیریت چندین نفر و یا یک گروه استفاده کرد.

کارابین های اتوماتیک در جنس های گوناگونی تشکیل می شوند که از رایج ترین آن ها می توان به کارابین های فولادی اشاره نمود.

کارابین های اتوماتیک می توانند تا حد بسیار زیادی سلامت جسمانی افراد را حفظ می نماید و از سقوط افراد جلوگیری می کند. کفش ایمنی عایق برق یکی دیگر از تجهیزاتی است که در حفاظت شخصی بسیار کاربرد دارد

کارابین فولادی

از دیگر کارابین هایی که در این قسمت از مقاله می خواهیم برای تان شرح دهیم، کارابین های فولادی می باشند.

همانطور که از نام این محصول پیدا است، جنس آن از فولاد می باشد و می تواند در برابر وزن های زیاد بسیار مقاوم عمل کند.

یکی از نکاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، شکل و ظاهر کارابین فولادی است. این کارابین ها اغلب بیضی شکل تلقی می شوند و یک طرف آن ها همانند قلاب باز و بسته می گردد.

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند که تفاوت کارابین های فولادی و آلمینیومی در چیست؟ برای این که بتوانیم چنین سوالاتی را به خوبی پاسخ دهیم، می بایست بگوییم که کارابین های از جنس فولاد بسیار مقاوم ومحکم تر از کارابین های آلمینیمومی می باشند و افراد با خریداری این محصول می توانند اطمینان بیش تری داشته باشند.

افرادی که قصد دارند در شرایط دشوار و طاقت فرسا از کارابین ها بهره مند گردند، می توانند کارابین های فولادی را مد نظر شان قرار دهند.

از دیگر موضوعاتی که دانستن آن خالی از لطف نیست، قفل های خودکار تعبیه شده بر روی کارابین های فولادی است. این قفل ها می توانند از سقوط افراد جلوگیری کرده و به مزیت های کارابین فولادی بی افزایند.

حال لازم به ذکر است که کارابین های فولادی خود به تنهایی انواع متفاوتی را شامل می شوند که برخی از آن ها عبارت اند از: کارابین فولادی اتوماتیک و کارابین فولادی پیچی.

باید دقت داشته باشید که کارابین های فولادی نیز از قیمت مقرون به صرفه ای بهره می برند و افراد می توانند به راحتی به خریداری آن ها بپردازند.

نردبان پله چوبی

از دیگر محصولاتی که امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد، نردبان پله چوبی می باشد.

همان گونه که می دانید، نردبان ها در اغلب مشاغل و صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و وجود آن ها ضروری تلقی می شود.

حال باید بدانید که نردبان ها همانند کارابین ها اجناس گوناگونی را شامل حال خود می کنند و از بهترین نردبان ها می توان به نردبان پله چوبی اشاره نمود.

همانطور که از نام این محصول پیدا است، پله های آن از چوب های مرغوب تشکیل می شوند و می توانند وزن های بالایی را متحمل شوند.

نردبان پله چوبی را می توان در مشاغل گوناگون و حتی در منازل مورد استفاده قرار داد.

یکی از مزایایی که نردبان های پله چوبی در بر دارند، وزن بسیار سبک آن ها می باشد. افراد می توانند این نردبان ها را به راحتی حمل و نقل کرده و از آن به خوبی بهره مند گردند.

لذا باید دقت داشت که نردبان های چوبی عایق گرما نیستند و افراد می توانند از آن ها به خوبی استفاده کنند. این موضوع سبب می گردد تا آتش نشان ها نیز نردبان های پله چوبی را برگزینند و از آن ها طی سالیان متوالی مورد استفاده قرار دهند.

در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با انواع کارابین و کاربرد های آن آشنا کنیم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید شناخت خوبی را نسبت به محصول مد نظر تان پیدا کنید و در صورت لزوم به خرید کارابین مد نظر تان نیز بپردازید.