شهر استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای گردشگران است و همین دلیلی است برای اینکه همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این جاذبه های بینظیر وارد استانبول شوند.

تور استانبول از جمله بهترین و پرطرفدارترین تورها نزد ایرانیان است که به دو صورت هوایی و زمینی ارائه می‌شود.

استانبول جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و به همین دلیل هر زمانی برای سفر به استانبول مناسب است.

زیبایی زمستان سرد و برفی شهر را چشم نواز می‌کند و بهار و پاییز برای گردش در شهر بسیار دلنشین است. فصل تابستان نیز برای گردش در ساحل و آبتنی گردشگران را به خود جذب می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای تور استانبول است. استانبول در فصل بهار آب و هوای گرم و مطبوعی دارد. قدم زدن و گشت و گذار در بازار و خیابان های شهر و دیدنی های روباز در فصل بهار بسیار لذت بخش است. جشنواره سه هفته ای گل های لاله استانبول نیز در فصل بهار برگزار می شود.

بهترین محله های استانبول برای اقامت

استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه است که محله های زیادی نیز دارد. محله تکسیم پر جنب و جوش است و هیاهوی شهری بیشتری دارد اما هتل‌‎های این منطقه گران قیمت هستند. لذا حتما هنگام اقامت بودجه خود را تعیین کنید. منطقه شیشلی نیز یکی از مناطق بزرگ استانبول است که نزدیک تنگه بوسفر قرار دارد و می توانید از پیاده روی در کنار آب لذت ببرید. این منطقه به دلیل هتل های لوکس و مجلل شهرت دارد. این منطقه بهترین محله برای اقامت مسافران محسوب می شود. محله آکسارای استانبول معروف به دمشق کوچک است و اخیرا به پاتوق ایرانیان برای خرید تبدیل شده است. با این حال شما می توانید برای خرید ارزان قیمت به این محله سر بزنید.

معروف ترین غذاهای ترکی

غذاهای ترکی استانبول طعمی شبیه به غذاهای ایرانی دارند. اما تفاوت در نوع ادویه های به کار رفته و طرز پخت، مزه آن ها را فراموش نشدنی می کند. نان سیمیت، املت منمن، لاهماجون، علی نازیک کباب، کوفته و باقلوای ترکی از جمله غذاهای معروفی است که از امتتحان کردن آن ها در استانبول نباید غافل شوید.

معروف ترین بازارهای استانبول

بازار فاتح که در محله سلطان احمد واقع شده است.

بازار یسیلکوی که یکی از چهارشنبه بازارهای معروف استانبول به شمار میرود.

بازار بشیکتاش که در روزهای شنبه برقرار است.

بازار اولوس یا بازار چامعه که انواع مارک های معتبر را می‌توانید در آن تهیه کنید.

بازار تاریخی کادیکوی که همواره بیشتر مورد توجه زنان قرار میگیرد و به نوعی مرکز خرید زنانه محسوب می‌شود

بهترین مراکز خرید استانبول

وقتی به استانبول سفر میکنید به مهد بازارهای بزرگ و مراکز خرید بی نظیر و فروشگاه های لوکس و مدرن ترکیه سفر کرده اید. استانبول جاذبه های دیدنی زیادی دارد که خرید در مراکز خرید بی نظیرش یکی از همین جاذبه ها برای گردشگران است. شما لذت خرید از برترین برندهای ترکیه با قیمت های مناسب در جایی جز استانبول تجربه نکرده اید. شما را با ۵ مرکز خرید استانبول آشنا میکنیم. با تور مسافرتی استانبول خریدی مطمعن داشته باشید.

مرکز خرید استانبول مال

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید زورلو استانبول

.

بهترین هتل های ۵ ستاره در تور استانبول

استانبول از جمله مهم ترین مقصدهای گردشگری در دنیا محسوب می شود و به همین دلیل هتل های زیادی پذیرای ردشگران داخلی و خارجی در این شهر هستند. از جمله هتل های ۵ ستاره این شهر میتوان به هتل هالیدی شیشلی،  هتل دیوان استانبول ، هتل الیسیوم ام گالری،  هتل رادیسون بلو شیشلی، هتل مرکور استانبول بومونتی، هتل گرند جواهر ، هتل الیت ورلد استانبول،  سی وی کی پارک بسفرس، هتل بیز جواهر  و هتل هیلتون استانبول بومونتی اشاره کرد.