کیت تشخیصی HLA B27 یک آزمایش تقویتی در شرایط in vitro برای شناسایی سریع گروه اختصاصی آللهای HLA B27 از مجموعه سازگاری نسبی عمده انسانی در مواد بیولوژیکی (خون کامل و سواب های oropharyngeal) است. توجه کنید که ، سنجش برای تایپ مولکولی HLA B27 براساس واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) است. ما به همه کاربران توصیه می کنیم قبل از شروع کار ، دستورالعمل آزمایش PCR را مطالعه کنند.

آنتی‌ژن‌های لکوسیت انسانی (Human Leukocyte Antigen) و یا آنتی‌ژن‌های مجموعه سازگاری بافتی اصلی ملکول‌های پروتئینی روی سلول‌های مختلف بدن مثل گلبول‌های سفید، سایرسلول‌های بافت‌های مختلف بدن (مثل پوست، کلیه، قلب، ریه و سایر اعضاء) می‌باشند. این آنتی‌ژن‌ها انواع مختلف دارند و در پیوند اعضاء و پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز نقش دارند. این آنتی‌ژن‌ها در بین دوقلوهای یکسان یک تخمی، کاملا شبیه هم هستند. در بین سایر موارد میزان شباهت از فرمول: «یک منهای سه‌چهارم به توان n» پیروی می‌کند که n نمایان‌گر تعداد خواهران و برادران است. چنانچه فرد دارای یک خواهر و یا یک برادر باشد طبق قوانین وراثتی ٢٥% احتمال شباهت وجود دارد. شانس شباهت با افزایش تعداد خواهر وبرادر افزایش می باید. برای مثال فرد اگر دوخواهر یا برادر داشته باشد شانس شباهت ٤٤% با ٣ خواهر و برادر حدود ٥٧% است. با افزایش تعداد خواهر و برادران احتمال یافتن اهداکننده در بین آنان نیز افزایش می‌یابد. ممکن است فردی تعداد خواهران و برادران زیادی داشته باشد اما شانسی برای شبیه بودن کامل آنتی‌ژن های HLA با آنها نداشته باشد.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد کیت HLA-B27  بدهیم با شرکت سین مورو همراه باشید شرکت سین مورو همراه شما عزیزان برای افزایش اطلاعات شما در مورد بیماری های مقاربتی همراه است .

پروتئین خاصی است به آن آنتی ژن لوکوسیت انسانی یا HLA نیز گفته می شود که در سطوح سلولی یافت می شود. اصطلاح HLA-B27 همچنین برای اشاره به ژن مورد استفاده در پروتئین HLA-B27 استفاده می شود. آزمایش HLA-B27 وجود یا عدم وجود پروتئین HLA-B27 را بر روی سطح گلبول های سفید خون فرد مشخص می کند.

آنتی ژن های لکوسیت انسانی پروتئین هایی هستند که به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و سلول های خود را شناسایی کرده و بین “خودی” و “غیر خودی” تمایز ایجاد می کنند. هرکسی ترکیبی ارثی از ژن های HLA دارد که بسیاری از آنتی ژن های موجود در سطح سلول های خود را کد می کند. وجود یا عدم وجود هر آنتی ژن ترکیبی مشخص HLA برای هر شخص ایجاد می کند.HLA-B27 در حدود ۶٪ از جمعیت ایالات متحده یافت می شود.

افراد مبتلا به HLA-B27 احتمال ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان ، آرتریت روماتوئید نوجوانان (JRA) ، آرتریت واکنشی (که یکی از زیرمجموعه آنها سندرم ریتیر است) و یوویتیت حاد قدامی جدا شده است. HLA-B27 همچنین با بیماری التهابی روده و طیف وسیعی از بیماری های مزمن مرتبط بوده است. برای اطلاعات بیشتر با شرکت سین مورو تماس بگیرید: ۰۲۱۲۲۳۵۰۸۵

آنکیلوزان و آرتریت واکنشی هر دو بیماری مزمن و پیشرونده هستند که بیشتر در زنان و در مردان رخ می دهد. اولین علائم معمولاً زمانی اتفاق می افتد که فرد در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود است. اغلب ، علائم اولیه این اختلالات خود ایمنی جزئی است و ممکن است چند سال طول بکشد تا تغییرات دژنراتیو مشخص در استخوان ها و مفاصل و در پرتوهای X قابل مشاهده باشد.

در بیشتر موارد علت این عوامل مشخص نیست اما در برخی موارد آرتریت واکنشی  بین عفونت قبلی توسط میکروب هایی مانند کلامیدیا و کامپیلوباکتر و سالمونلا و اورهلاپلاسما یا یرسینیا و شروع بیماری ارتباط وجود دارد. تصور می شود که شباهت های بین آنتی ژن HLA-B27 و آنتی ژن های موجود در سطح میکروب ها سیستم ایمنی بدن را به مبارزه با هم میکروب و هم بافت های خود فرد تحریک می کند و اختلال خود ایمنی را پس از بر طرف شدن عفونت راه اندازی می کند.آرتریت روماتوئید نوجوانان نوعی آرتروز است که در افراد کم سن و سال رخ می دهد. آرتریت به معنی التهاب مفاصل است و آرتریت مزمن جوانان، یک بیماری التهابی و مزمن مفاصل است که در کودکان زیر ۱۶ سال رخ می دهد. این بیماری شایع ترین بیماری روماتیسمی و التهابی مفاصل در کودکان است. این بیماری با توجه به شدت بیماری، شرایط ژنتیکی بیمار ممکن است یک یا چند مفصل را گرفتار نماید و درگیری سایر ارگانهای بدن مانند چشم، قلب و پوست نیز در آن دیده می شوند. علت بیماری دقیقا مشخص نیست ولی آنچه که مسلم است این بیماران دارای یک زمینه ژنتیکی برای ابتلا به این بیماری هستند