شهر زیبا و تاریخی آنکارا پایتخت کشور ترکیه و یکی از قطب های گردشگری این کشور است و از امکانات رفاهی و تفریحی متنوع برخوردار بوده و در کنار دیگر شهرهای توریستی ترکیه ، مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات است  .

شاید شهر آنکارا در نگاه اول شهری پر ازدحام با ساختمان های سر به فلک کشیده به نظر برسد اما با نگاهی دقیق تر با شهری تاریخی و زیبا روبرو می شوید . این شهر تاریخی هزاران ساله را از سر گذرانده و حرف های بسیاری برای گفتن دارد و اغلب گردشگران زمان زیادی را به بازدید از آثار باستانی و مکان های فرهنگی اختصاص می دهند . جالب اینکه همه جاذبه های دیدنی شهر در فاصله کمی از دیگری قرار گرفته اند و می توانید ظرف سه الی چهار روز همه آن ها ببینید .

همانطور که گفتیم شهر آنکارا و تور آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و به همین خاطر اغلب ارگان ها و نهاد های دولتی در این شهر مستقر هستند . همچنین وجود هزاران شرکت‌ خصوصی ، دانشگاه‌ ، سفارت‌خانه‌ های خارجی سبب شلوغی این شهر شده و البته به اهمیت آن افزوده اند . آنکارا از امتیازات فراوان دیگری نیز برخوردار است که مهم ترین آن ها طبیعت زیبایی است که اطراف شهر را در بر گرفته و همچنین مراکز خرید متنوع آن شما را به خرید سوغات ترغیب می کند . در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های دیدنی در این شهر را به شما معرفی خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید :

مسجد کجاتپه  (Kocatepe Mosque)

مسجد باشکوه و زیبای مسجد کجاتپه معماری بسیار زیبایی دارد و احتمالا اولین مکانی است که برای بازدید به شما پیشنهاد می گردد . کجاتپه بزرگترین مسجد این شهر است که در قرن هجدهم و مابین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ میلادی توسط حکومت عثمانی ساخته شد . این بنا در منطقه ای به نام کیزیلای قرار دارد و مناره های زیبای آن از همه نقاط شهر آنکارا قابل رویت است . در اطراف این بنا کافه و رستوران خوبی وجود دارد .

برج آتاکوله (Atakule Tower)

برج آتاکوله از جاذبه های تماشایی این شهر است و برخی آن را به نماد شهر آنکارا می شناسند . برج آتاکوله در حال حاضر بلندترین سازه شهر آنکاراست و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر سینما ، ‌رستوران گردان و آسانسور شیشه‌ای است . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر برای یکبار هم که شده از این بنا دیدن نموده و از ارتفاعات بالای آن مناظر زیبای شهر را نظاره کنید .

آرامگاه آنیت کبیر  (Anıtkabir)

بنای آنیت کبیر در واقع آرامگاه اولین نخست وزیر پر قدرت ترکیه ( مصطفی کمال آتاتورک ) است که بر بالای تپه‌ای  در محله آنیت ساخته شده است . این آرامگاه در سال ۱۹۵۳ میلادی و برای یاد بود وی بنا گردید و در کنار آن یکی از موزه های شهر قرار دارد . در اینمکان برخی از وسایل شخصی و اسلحه های آتاتورک به نمایش در آمده است . بهتر است بدانید اغلب ترک ها برای ایشان احترام زیادی قائل هستند و باید مواظب باشید به او بی احترامی نکنید .

منطقه تاریخی اولوس  (Ulus)

در بین دیدنی های ترکیه ، پیشنهاد می کنیم در ادامه و برای آشنایی با برخی از اماکن تاریخی کشور ترکیه از منطقه تاریخی اولوس دیدن کنید . جالب است بدانید در این منطقه بسیاری از بناهای تاریخی کشور ترکیه به صورت نمادین ساخته و در به معرض نمای در امده است .  منطقه تاریخی اولوس در نزدیکی بلوار آتاتورک قرار دارد و دسترسی به آن آسان است .

آکواریوم آکوا وگا  (Aqua Vega Aquarium)

یکی از جاذبه های دیدنی این شهر آکواریوم اکوا وگا است و جالب اینکه آکواریوم آکوا وگا ،‌ بزرگترین آکواریوم ساخته شده در کشور ترکیه است و در آن انواع آبزیان کمیاب و عظیم الجثه دریاها نظیر کوسه ، لاک پشت‌ ، اسب ‌های دریایی ، خارتنان و گیاهان دریایی نگهداری می شود . بازدید کنندگان قادر خواهد بود از طریق تونلی شیشه ای شاهد تماشای دنیای شگفت انگیز اعماق آب باشند که بویژه تماشای آن برای کودکان و نوجوانان جذاب خواهد بود .

بازدید از معبد باستانی آگوستوس  (Temple of Augustus)

این بنای باستانی از جاذبه های دیدنی شهر انکارا است که قدمت آن به قرن یکم میلادی باز می گردد . بر روی دیوارهای این معبد حکاکی های مختلفی دیده می شود که بازگو کننده شرح حال زندگی و جنگ‌های آگوستوس ، اولین امپراطور روم است . گفته می شود این دست نوشته ها توسط خود وی بر روی سنگ های این معبد حکاکی شده اند . معبد باستانی آگوستوس  در مرکز شهر و روبروی مسجد حاجی بایرام قرار دارد .

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram Mosque)

مسجد حاجی بایرام  یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنکارا است که در مقابل معبد آگوستوس قرار دارد . این بنا از دیگر شاهکارهای معمار زبردست و مشهور عثمانی (میمار سینان) است که در سال ۱۴۲۷ ساخته شده است . «حاجی بایرام» عارف و صوفی برجسته ترک است که فرقه بایرامی توسط وی بنیانگذاری گردید  .