فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود. کشور فرانسه با سواحل خیره‌کننده در جنوب، مکان‌های مناسب کوهنوردی و اسکی در کوه‌های آلپ و قلعه‌های افسانه‌ای در شمال، برای هر سلیقه‌ای جذابیت دارد. فرانسه همچنین چهارمین کشور دارای بیشترین میراث جهانی در یونسکو است و دارای ۴۴ مکان تاریخی است که می‌توانید در طول سفر به فرانسه از آنجا دیدن کنید.

این مقاله راهننمایی عالی و جامع برای کسانی است که قصد خرید تور فرانسه را دارند و یا بزودی از طریق تور فرانسه به این کشور برای بازدید از جاذبه‌های مختلف آن سفر می‌کنند. البته توجه داشته باشید که شهر لیون فرانسه اغلب اوقات توسط تورترکیبی فرانسه انتخاب می‌شود، زیرا مقصد اغلب تورهای فرانسه پاریس می‌باشد.

شهرهای فرانسه جاذبه‌های بی پایان دارند موزه های فوق‌العاده، کلیساهای الهام‌بخش، محله های جذاب، رستوران‌های لذیذ، کافه های شلوغ و باغ های زیبا بخشی از جذابیت های شهرهای فرانسه هستند، شهرهای فرانسه برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و گردشگران به خوبی طراحی شده اند و خدمات توریستی فراوان دارد یکی از این شهرها شهر قدیمی لیون فرانسه است که این شهر با خیابان های قدیمی سنگ فرش شده و نماهای رنگارنگ و گذرگاه‌های مخفی که باعث شده در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. فرانسه یکی از زیباترین کشورهای جهان است طراحی ساختمان ها در اکثر نقاط این شهر به این صورت است که گویی در حال ساخت یک موزه بزرگ بوده اند یکی از شهرهای زیبای فرانسه با ساختمان های زیبا و دلنشین شهر لیون در فرانسه است این شهر باشکوه در شرق کشور فرانسه قرار دارد‌.

شهر لیون یکی از شهرهای بسیار زیبا در خاور مرکزی این کشور می باشد، لیون بعد از پاریس و مارسی بزرگترین شهر فرانسه محسوب می شود و همچنین یک مرکز بزرگ اقتصادی می باشد که در میان پاریس و مارسی قرار دارد و به عنوان پایتخت خوش گذرانی در فرانسه مشهور است. جاذبه‌های گردشگری به ثبت شده در یونسکو و همچنین مراکز تفریحی این شهر به اندازه ای جذاب است که هر گردشگری دوست دارد به این شهر سفر کنند و همچنین به عنوان شهری جوان، سرزنده، بین المللی و صنعتی بوده که دارای تعدازیادی فستیوال در سال است.

شرایط آب و هوایی در این شهر نیز از مزیت های دیگر زندگی یا سفر به این شهر می باشد و همچنین کافه ها، رستوران‌ها، موزه ها و گالری‌های بسیار زیاد و متفاوت شهر لیون در فرانسه از ویژگی های بسیار جذاب و دیدنی این شهر به شمار می رود، لیون شهری است که در آن رودخانه‌های زیاد پیدا می شود در این شهر ۲۸ پل وجود دارد شهر لیون به وسیله ی دو رود بزرگ رون و سون و تپه های  La  croix-ROusse و Fourviere قرار گرفته است به دو ناحیه ی متفاوت تقسیم می‌شود لیون به خاطر داشتن رستوران‌ها و سرآشپزهای بسیار خوبش نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر جهان شهرت دارند که به حدی عالی هستند که از گوشه کنار دنیا برای غذا خوردن به شهر لیون می آیند. زبان مردم لیون مثل دیگر مناطق کشور فرانسه، فرانسوی است در این شهر همه ی علائم و تابلوها به زبان فرانسوی هستند البته این را هم بگویم که مردم لیون خوشحال می شوند شما به عنوان گردشگر با آنها به زبان فرانسوی صحبت می کنید و بهتر با شما ارتباط می گیرند.

جاهای دیدنی شهر لیون

ویوکس لیون

کلیسای نتردام فوویه

کلیسای جامع سنت جان با تیست لیون

موزه های زیبا

تئاتر رومی فورویر لیون

باستان شناسی لیون

پارک دو لات دو

ترابول و خیابان گردی لیون که جای بی نظیری است گردش در این خیابان

تاریخچه شهر لیون فرانسه

شهر قدیمی لیون یک منطقه تاریخی با خانه هایی از دوران رنسانس است که این بخش اصلی شهر در قرن شانزدهم بوده و شهر لیون به سه منطقه تقسیم شده است که همه به مقدسین مسیحی اشاره دارند در این شهر معماری عصر رنسانس به چشم می‌خورد و در اواخر قرن پانزدهم میلادی این شهر به واسطه داشتن بازارهای بزرگ و صنعت ابریشم مشهور بوده به همین خاطر تبدیل به شهر پرطرفدار و محل رفت و آمد تجارت و گردشگران شده است، در جنگ جهانی دوم گذرگاه‌های سرپوشیده در این شهر وجود داشته که عنوان پناهگاه سربازان فرانسوی از آن استفاده می کردند این شهر توسط رومیان ساخته شده است.

آب وهوای لیون

کشور فرانسه دارای اقلیم مدیترانه‌ای که شامل زمستان های معتدل و تابستان های گرم می باشد شهر لیون فرانسه در مرکز شرق این کشور قرار دارد بهار و پاییز در لیون دیدنی و دلپذیر هستند، شهر لیون را با مرطوب ترین ماه سال دانست و در هر زمانی امکان دارد باران ببارد، لیون در کل دارای آب وهوای نیمه قاره ای همراه با زمستان های سرد است و بهترین زمان برای سفر به شهر لیون فرانسه فصل بهار عید نوروز و پاییز است.