همانطور که پیشتر به نقل از وب گردی وب سایت معراج گشت آسمان به مکان های جاذبه ای شهر استانبول پرداختیم در ادامه به معرفی دیگیر جاهای دیدنی استانبول که میتوانید در معراج گشت تور استانبول را رزرو نمایید در  مسافرت خود از مکانهایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت دیدن فرمایید همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور استانبول به سایت رسمی معراج گشت آسمان مراجعه نمایید.

۷ . مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه

 کار ساخت و ساز به مدت ۷ سال ادامه یافت. سنگ مرمر سفید برای دکوراسیون داخلی استفاده می شد. در داخل زیباترین و بزرگترین مسجد پایتخت، حدود ۱۰۰۰۰ نفر به طور همزمان می توانند اسکان دهند. معبد با ۱۳۸ پنجره یادآور عظمت سابق امپراتوری عثمانی است. در این قلمرو مناره های بلند، گالری ها، نمازخانه ها، کتابخانه ها، رصدخانه ها، حمام ها، بیمارستان ها و موسسات آموزشی وجود دارد. اگر به بهترین جاذبه های استانبول علاقه دارید، ابتدا به اینجا بیایید.

۸٫ برج دختر در استانبول

 برج دختر در استانبول

این سازه با یک عرشه مشاهده، که در طول جنگ بین اسپارت و آتن ایجاد شده است، در یک جزیره کوچک واقع شده است. توجه داشته باشید که پیروزی نصیب ارتش آتن شد و جزیره به یک پاسگاه تبدیل شد. زمانی از برج دوشیزه به عنوان عایق، انبار نظامی اقتصادی، زندان و فانوس دریایی استفاده می شد. اکنون یکی از نمادهای اصلی پایتخت ترکیه است. نام او از کجا آمده است؟ طبق افسانه ها، سلطان دخترش را در این برج زندانی کرد تا او را از مرگ پیش بینی شده ناشی از نیش مار نجات دهد. با این حال، در روز تولد ۱۸ سالگی دختر، یک سبد گل دریافت کرد که یکی از آنها حاوی یک خزنده سمی بود.

۹٫ قلعه یوروس

از عظمت سابق قلعه، تنها ویرانه هایی باقی مانده است. اگر نام جاذبه از یونانی ترجمه شده باشد، نشان دهنده یک “مکان مقدس” است. اگر نمی دانید در ۱ روز در استانبول چه چیزی را ببینید، به این بنای تاریخی روزهای بیزانس بروید.

۱۰٫ مسجد بایزید دوم

ساخت این بنا در آغاز قرن شانزدهم آغاز شد. این یک بنای تاریخی و معماری شگفت انگیز و باشکوه است که حتی بهترین هتل های استانبول نیز از نظر تجمل با آن قابل مقایسه نیستند. بایزید دوم با دو مناره زیبا یکی از بزرگترین مساجد شهر است.

۱۱٫ قلعه رومل

تاریخ ساخت سازه دفاعی قرن ۱۵ می باشد. برای محافظت از قسطنطنیه از تنگه، دیوارهای ساختمانی قدرتمندی در چند ماه ایجاد شد. پس از پایان دوره بیزانس، این قلعه به یک پست گمرک تبدیل شد. در قرن بیستم، مقامات کشور دستور بازسازی آن را دادند. جاذبه های استانبول: چه چیز دیگری در استانبول باید دید؟ جاذبه های اصلی استانبول را به اختصار برای شما فهرست کرده ایم. اگر قبلاً هر یک از این اشیاء را دیده اید، به مکان های شگفت انگیزی مانند:

۱۲٫ پارک امیرگان

 پارک امیرگان در استانبول

در زمان‌های گذشته، به‌جای محوطه‌ی منظم و منظر کنونی، جنگل‌های غیرقابل نفوذ وجود داشت. جشنواره لاله ها هر سال بهار در محوطه پارک برگزار می شود. انواع و اقسام مختلف این گل ها در زیور آلات اصلی و نقاشی های منحصر به فرد ترکیب شده اند. اگر قصد دارید در ماه آوریل به پایتخت ترکیه سفر کنید، جایی که قطعا باید در استانبول بروید، اکنون می دانید.

۱۳٫ کلیسای مقدس سرجیوس و باکوس

ساختمان منظره فوق العاده ای دارد – دیوارهای سفید برفی با تزئینات آبی تزئین شده است. در ابتدا، هر طاق به طور کامل با نقاشی های دیواری منحصر به فرد و موزاییک های طلایی پوشانده شده بود. پس زمینه قهوه ای و خط عربی برای تزیین فضای داخلی مجلل استفاده شده است.

۱۴٫ مسجد سلطان نو ولیده

شما باید با یک راهنمای باتجربه از این مسجد دیدن کنید – اسکورت داستان ظاهر معبد را برای شما تعریف می کند: افسانه ای که مربوط به یک آلبانیایی با نفوذ به نام صفیه سلطان و شوهرش مراد سوم (حاکم شهر) است.

۱۵٫ موزه باستان شناسی استانبول

مجموعه موزه شامل ۳ ساختمان بزرگ است که بیش از یک میلیون آیتم نمایشگاهی را در خود جای داده است که هرکدام نشان دهنده تاریخ توسعه بشری است. چگونه توانستید چنین تعداد قابل توجهی از نمایشگاه ها را جمع آوری کنید؟ واقعیت این است که در پایان قرن نوزدهم صادرات آثار فرهنگی و تاریخی از امپراتوری عثمانی به شدت ممنوع بود. در سالن های نمایشگاه می توانید کمیاب ترین اقلام مانند اولین توافقنامه صلح جهان را ببینید.

این محتوا توسط وب سایت رسمی معراج گشت آسمان به صورت ترجمه آزاد و غیر رسمی از سایت روسی کپی برداری و به فارسی ترجمه شده است برای رزرو تور استانبول میتوانید با کارشناسان فروش معراج گشت آسمان در تماس باشید و به به آدرس  https://www.mgairan.com مراجعه نمایید