کتاب قمار باز

معرفی کتاب قمار باز

اغلب گفته می‌شود که نویسندگان باید در مورد آنچه می‌ دانند بنویسند تا واقع گرایی و اصالت را به آثار خود تزریق کنند . داستایوفسکی که خودش معتاد به قمار بود، قمارباز را تحت فشار ناشر خودش نوشت .

خواندن کتاب قمارباز اثر فئودور داستایوفسکی انواع واکنش‌ها‌ی احساسی را در شما برمی‌انگیزد. چه بخواهید و چه نخواهید وارد داستان خواهید شد. این کتاب شما را به دنیای بازی رولت می‌ برد و شما م ی‌توانید قمار را از چشم یک قمارباز ببینید.

قمار اعتیادآور است ، و قمارباز می ‌خواهد یک حرکت دیگر داشته باشد زیرا فکر می ‌کند که دفعه بعد متفاوت خواهد بود، او در دور بعد پیروز می ‌شود ، او باید چیزی را که به تازگی از دست داده است ، پس بگیرد. دراین کتاب ماهیت اجباری قماربازی را می ‌بینید.

قمارباز برای اولین بار در سال ۱۸۶۶ به زبان روسی منتشر شد ، این رمان چندین بار مورد اقتباس قرار گرفته است ، از جمله هفت فیلم مختلف ، اولین بار در سال ۱۹۴۹ و جدید ترین آنها در سال ۲۰۱۴  منتشر شد . همچنین در یک مینی سریال بی بی سی نیز اقتباس شده است.

ما در سایت اکوبوکس به آدرس ecobooks.ir سعی داریم تا شما را با این اثر فوق العاده داستایوفسکی آشنا کنیم .

معرفی نویسنده کتاب قمار باز

نام داستایوفسکی را اکثر آدم های کره خاکی شنیده اند ؛ نیاز نیست حتما کتاب خوان حرفه ای باشید و یا یک علاقه مند به ادبیات شما اگر در طول زندگیتان کتابی را نخوانده باشید هم ممکن است نام داستایوفسکی برایتان آشنا باشد .

داستایِوسکی ؛ زادهٔ ۱۱ نوامبر۱۸۲۱ و متولد روسیه است. ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی  و بررسی  زوایای روانی شخصیت ‌های داستان است. بسیاری او را بزرگترین نویسنده روان ‌شناختی جهان به حساب می‌آورند . سوررئالیستها ، مانیفست خود را بر اساس نوشته‌های داستایِفسکی ارائه کرده ‌اند .

اکثر داستان‌ های وی همچون شخصیت خودش سرگذشت مردمی ‌ست عصیان زده ، بیمار و روان ‌پریش اند . او ابتدا برای امرار معاش به کار ترجمه  پرداخت و آثاری چون اورژنی گرانده اثر بالزاک و دون کارلوس اثر فریدریش شیلر را ترجمه کرد . در اکثر داستانهای او مثلث عشقی دیده می ‌شود ، به این معنی که خانمی در میان عشق دو مرد یا آقایی در میان عشق دو زن قرار می‌گیرد. در این گره ‌افکنی‌ها بسیاری از مسایل روانشناسانه که امروز تحت عنوان روانکاوی معرفی می ‌شود ، بیان می‌ شود و منتقدان ، این شخصیت‌های زنده و طبیعی و برخوردهای کاملاً انسانی آن‌ها را ستایش کرده ‌اند . این ها بخشی از دلایل خاص بودن آصار داستایوفسکی است که برای تمامی منتقدان  و خوانندگان کتاب هایش بی نهایت جذاب است .

شما می توانید آثار داستایوفسکی را از طریق سایت اکوبوکس خریداری کنید از جمله آثار داستایوفسکی می توان به قمار باز اشاره کرد که در ادامه به خلاصه داستان این رمان می پردازیم .

خلاصه داستان قمارباز

ماجرای این رمان از زبان یک معلم جوان نام الکسی ایوانویچ روایت می‌شود و کتاب قمارباز در واقع یادداشت ‌های اوست . ایوانویچ معلم سرخانه بچه ‌های یک ژنرال روسی است . ژنرالی که با سهل‌انگاری ثروت خود را به باد داده و اکنون در هتلی در یک شهر اروپایی اقامت دارند . شهری که به رولتن ‌بورگ نیز معروف است. رولت به معنی چرخ بخت است و نمادی برای  قمار و قمارخانه محسوب می ‌شود.

همان‌طور که گفته شد ، ژنرال ثروت خود را از دست داده و اکنون مبلغ قابل توجهی به یک فرانسوی بدهکار است و تنها امید او برای پرداخت این بدهی ، ارثی است که در صورت مرگ مادربزرگ به او خواهد رسید. ژنرال تحت فشار عجیبی است و مرد فرانسوی – مارکی دو گریو – افسار او را در چنگ دارد. در همین حال به نظر می‌آید که مارکی دو گریو، مخفیانه با نادختری ژنرال – پولینا الکساندرونا – روابطی دارد.

در کنار این داستان، ماجراها و شخصیت‌های دیگری هم وجود دارد. معلم جوان خانه ژنرال ، که جوانی ساده ، خوش‌باور و عین حال زبان‌دراز است عاشق نادختری ژنرال یعنی پولینا است. در حدی که حاضر است برای او هر کاری انجام دهد، حتی حاضر است خودکشی کند. پولینا دقیقا همان چیزی است که مانع جدا شدن الکسی ایوانویچ از خانواده ژنرال می‌شود در ادامه می خوانیم که … شما می توانید در سایت اکوبوکس کتاب قمار باز را با ترجمه  استاد جلال آل احمد تهیه کنید برای این کار کافی است که با سایت اکوبوکس به  آدرس اینترنتی ecoboooks.ir  سر بزنید ، به جز کتاب قمار باز می توانید سایر کتاب های انتشارات کدیور را نیز تهیه کنید .