فرانسه بی‌تردید از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا می‌باشد که سالانه ۸۲ ملیون توریست را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. فرانسه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مانند موزه لوور، خیابان شانزلیزه، قلعه لویر ولی و … دارای آب و هوای بسیار لطیف و لذت‌بخشی می‌باشد که همه توریست‌های دنیا عاشق آن هستند. سواحل معروف فرانسه از جمله آتلانتیک، فرنچ ریویرا باعث شده‌اند که توریست‌ها شیفته این کشور شوند. برای افرادی که عاشق ورزش‌های زمستانی هستند، فرانسه با کوه‌های آلپ و پیرنه انتظار آن‌ها را می‌کشد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره فرانسه بدانید.

قلعه چنانسی فرانسه

قلعه چنانسی (chateau de chenonceau) معروف‌ترین قلعه در مجموعه لویر ولی می‌باشد که دیدگاه‌های فراوانی را جذب خود ساخته است. قلعه چنانسی به دلیل باغ‌های دلپذیر و دوست داشتنی‌اش مناظری زیبا را در در خود جای داده است. این قلعه در جریان جنگ جهانی دوم، آسیب‌های بسیاری دید که بعد از پایان جنگ توسط دولت فرانسه تعمیر گردید.

فستیوال کن فرانسه

اگر که دنبال کننده سینما باشید، مطمئنا حداقل یکبار نام فستیوال فیلم کن به گوش شما خورده است. هر سال در ماه می، نخبگان و افراد موفق صنعت فیلمسازی از سراسر جهان برای شرکت در فستیوال کن به این شهر سفر می‌کنند. کن یک شهر ساحلی زیباست که در ساحل فرنچ ریویرا قرار گرفته است و به لطف محبوبیت جهانی فستیوال کن، شهرت بسیاری پیدا کرده است.

شرکت در فستیوال فیلم کن فرانسه برای عموم آزاد نیست، اما بسیاری از مردم و توریست‌ها برای دیدن هنرمندان و سلبریتی‌های معروفشان هنگام ورود به سالن فیلم در این شهر جمع می‌شوند.

شهر نیمز

در جنوب فرانسه یک شهر تاریخی قدیمی به نام نیمز قرار دارد که به دلیل بناهای به جا مانده از روم باستان دراین شهر، شهرت بسیاری پیدا کرده است. نیمز در زمان روم باستان یکی از مهم‌ترین شهرهای این تمدن بوده است. مهم‌ترین بناهای این شهر یک معبد رومی و آمفی تئاتر می‌باشد که با توجه به سن بالای این بناها، بدون هیچ آسیبی و با شرایطی عالی حفظ شده‌اند.

شهر لیون

از دیگر شهرهای تاریخی فرانسه که شهرت فراوانی دارد، از ویوکس لیون می‌توان نام برد که جزء اولین بخش‌هایی از فرانسه بود که تحت پوشش حفاظت از بناهای فرهنگی قرار گرفت و به همین دلیل شهرتی برای خود جذب نمود. این شهر تنها باقی مانده کشور تور فرانسه از دوران معروف و پرآوازه رنسانس در اروپا می‌باشد.

کلیسای ریمز

کلیسای ریمز مکانی محبوب در نزد پادشاهان و اشراف فرانسوی بود، زیرا مکان تاج‌گذاری پادشاهان فرانسوی می‌باشد. جالب است بدانید که ساخت این کلیسای حیرت انگیز ۱۶۴ سال طول کشید و به همین دلیل در اولین نگاه از دور جذب معماری زیبای این کلیسا خواهید شد.

شهر بسیار زیبای آنسی

شهر آنسی علاوه بر اینکه یک شهر تاریخی متعلق به زمان قرون وسطی می‌باشد، یکی از زیباترین شهرهایی است که در فرانسه می‌توانید تماشا کنید. این شهر که پیش‌تر متعلق به کشور سوئیس و ساردینیا بود، در سال ۱۸۶۰ به خاک فرانسه پیوست. نهرهای جاری و کانال‌های آب زیبا این شهر را به چندین قسمت تقسیم می‌کنند. جالب است بدانید که تمام آب این نهرها و کانال‌ها تمیز و شیرین می‌باشد.

پل پونت دوگارد

پول دوگارد قدیمی‌ترین پل کشور فرانسه می‌باشد که حدود ۴۰ سال پس از میلاد ساخته شد. این پل همچنین در زمان روم باستان طولانی‌ترین پل بود که از روی رود گاردون می‌گذشت. این پل ۴۹ متر طول دارد و آب چشمه اوزس را به شهر نیمز می‌آورد.

کاخ پاپ

اروپا بیشتر تاریخ خود را مدیون دوران قرون وسطی می‌داند. کاخ پاپ در فرانسه یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بناهای اروپایی می‌باشد که به سبک گوتیک قرون وسطی ساخته شده است. این کاخ که نخستین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری آوینگون می‌باشد، مکان حکومت و اداره دولت مقام‌های پاپ آوینگون بود.

 

موارد مهم سفر به فرانسه

اگر قصد سفر به فرانسه و بازدید از جاذبه‌های توریستی این کشور دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب‌های خود برای تدارکات سفر هوشمندانه عمل کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از یک سفر با کیفیت داشته باشید. آژانس مسافرتی سیمرغ تراول با تجارب ارزنده و خدمات ویژه خود تمامی مقدمات و ملزومات یک سفر عالی را به فرانسه برای شما فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین موردی که برای یک سفر به فرانسه برای بازدید از شهرهای تاریخی نیاز دارید، تور لیدر دو زبانه آگاه از تاریخ اروپا و کشور فرانسه می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم همچنین برای کنترل هزینه‌های خود در سفر به فرانسه، از تنوع قیمتی تورهای سیمرغ تراول بازدید کنید.