عوامل گوناگونی در کیفیت خدمات‌رسانی به ارباب رجوع در مراکز دولتی و خصوصی دخیل هستند، یکی از این عوامل میز کارمندی مورد استفاده توسط شخص کارمند است.

شاید از خود بپرسید که تاثیر میز کارمندی بر کیفیت ارباب رجوع در چیست؟ در پاسخ به این سوال به ذکر یک دلیل پرداخته خواهد شد.

همان‌طور که می ‌دانید افراد کارمند در طول روز حداقل ۸ ساعت در پشت این میزها می ‌نشینند، اگر یک میز کارمندی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، در دراز مدت بر ستون فقرات شخص کارمند تاثیر مستقیم گذاشته و این عامل باعث درد در ناحیه کمر کارمند می‌شود که نتیجه‌ی آن می ‌تواند کم­تحملی و بداخلاقی در کارمند شود؛ لذا یکی از پارامترهای مهم در هرمرکز دولتی و حتی خصوصی، خرید میز کارمندی و میز اداری مناسب برای افراد شاغل در آن‌ مرکز می‌ باشد.

در این مطلب از سایت اداری ­نت به ویژگی‌های یک میز کارمندی مناسب پرداخته خواهد شد که توجه به این ویژگی‌ها می ‌تواند در خرید میز کارمندی مفید واقع شود.

میز کارمندی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

بدون شک، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری در هر مرکز دولتی و شرکت خصوصی، میز کارمندی است که در تهیه آن باید دقت زیادی به خرج داد.

تهیه یک میز کارمندی مناسب به طور قطع تاثیر بسیار زیادی در راندمان کاری شخص کارمند دارد و همچنین خستگی‌های ناشی از فشار کاری را کاهش می­دهد.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که یک میز کارمندی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد و چرا باید به این ویژگی‌ها به هنگام خرید میز کارمندی توجه کرد؟

  • ارتفاع

یکی از ویژگی‌های مهم برای خرید میز کارمندی استاندارد، ارتفاع آن است. ارتفاع یک میز کارمندی استاندارد باید به‌گونه‌ای است که نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد.

چنانچه ارتفاع میز بلندتر از حد معمول باشد، احتمال عدم دسترسی کارمند به تمام سطوح میز وجود دارد که این یک امر ناپسند است.

در مقابل، اگر ارتفاع میز کوتاهتر از حد استاندارد باشد، باعث خم شدن بیش­از حد کارمند به هنگام کار خواهد شد که نتیجه‌ی آن، احتمال آسیب جسمانی به کارمند در درازمدت است.

علاوه­بر ویژگی ارتفاع مناسب، برخورداری از ابعاد استاندارد هم مدنظر قرار می ‌گیرد؛ البته ابعاد یک میز به نظر شخصی کارمند مرتبط بوده چرا که همه‌ی کارمندان تمایل به استفاده از میز با ابعاد زیاد یا ابعاد کم، ندارند.

  • جنس میز کارمندی

یکی دیگر از مسائلی که به هنگام خرید میز کارمندی باید به آن توجه شود، جنس بکار رفته در ساخت میز است.

امروزه در ساخت میزها و وسایل اداری از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که بعضا برای محیط اداری و استفاده کارمند مناسب نبوده، لذا توجه به جنس مورد استفاده در ساخت میز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

به طور کلی، میزها را می‌توان از متریال‌های گوناگون مانند چوب طبیعی، فایبر گلاس، فلز، ام­دی­اف و… طراحی و تولید کرد.

برای خرید میز کارمندی بهتر است میزی انتخاب شود که در طراحی آن از متریال‌ها به گونه‌ای استفاده شده باشد که باعث ایجاد احساس بصری متفاوت شده و در نتیجه یک محیط مناسب را برای کارمند و ارباب رجوع فراهم کرده باشد.

قطعا استفاده از میزهای نرم و باکیفیت در مقایسه با میزهای خشک و خشن تاثیر متفاوتی بر کارآمدی شخص کارمند دارد.

  • طراحی مناسب

سومین ویژگی مهم در ارتباط با خرید میز کارمندی استاندارد، سبک طراحی بکار رفته در ساخت میز است.

بهتر است بدانید که بسیاری از افراد به هنگام خرید میز کارمندی توجهی به این ویژگی یعنی توجه به طراحی مناسب ندارند.

اهمیت این ویژگی آن زمانی مشخص می‌شود که تعدادی از کارمندان ملزم به فعالیت گروهی می ‌شوند اما طراحی بکار رفته در میزها به گونه‌ای است که راحتی را برای فعالیت گروهی فراهم نکرده و نهایتا باعث پخش شدن افراد در اتاق‌های جداگانه می‌شود.

لذا توجه به طراحی مناسب در میز کارمندی علاوه بر آن‌که یک محیط امن و راحت را ایجاد می‌کند، امکان کار گروهی را نیز فراهم می‌ کند.

  • میزان تناسب میز کارمندی با وظیفه کارمند

همان‌طور که می ‌دانید، افراد کارمند در یک مرکز دولتی یا خصوصی و به طور کل در یک محیط کاری، دارای وظایف یکسانی نیستند.

به طور مثال ممکن است یک نفر کارش مرتبط با رایانه باشد و دیگری حسابداری.

به هنگام خرید میز کارمندی باید به وظیفه کارمندی که پشت میز می ‌نشیند توجه شود؛ زیرا شخصی که کارش در حوزه فناوری ارتباطات است علاوه­بر آن ‌که به رایانه و تلفن نیاز دارد، ممکن است به سایر وسایل ارتباطاتی مانند فکس نیازمند باشد و طبیعتا برای چنین کارمندی باید یک میز مناسب تهیه شود.

یا مثلا در یک شرکت معماری و نقشه‌کشی، کارمندی که مسئول تهیه نقشه است باید از میز کار بزرگ برخوردار باشد تا بتواند با خیال راحت و در فضای مناسب، نقشه‌ها را تهیه کند.

  • سبک بودن

آخرین ویژگی که در ارتباط با یک میز کارمندی مناسب به آن پرداخته خواهد شد، وزن میز است.

میز کارمندی مناسب باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد، اما داشتن مقاومت بالا به مفهوم سنگین بودن میز نیست.

امروزه در ساخت میز‌ها از موادی استفاده می ‌شود که دو ویژگی سبک بودن و مقاومت بالا را همزمان با هم دارند.

لذا توجه به ویژگی وزن کم و دوام بالا به هنگام خرید میز کارمندی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مبلمان اداری­نت

همانطور که متوجه شدید، برای خرید میز کارمندی باید به موارد زیادی توجه شود چرا که هر کدام از آن‌ها به تنهایی بر روند کاری کارمند تاثیر می ‌گذارند.

در مطالب بالا به ۵ ویژگی مهم به هنگام خرید میز کارمندی مناسب اشاره شد.

اگر قصد تهیه میز کارمندی مناسب و استاندارد را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از مبلمان اداری­نت است.

شما با بررسی محصولات موجود در سایت اداری­نت متوجه خواهید شد که تمامی محصولات مجموعه اداری­نت از جمله میز کارمندی، ۵ ویژگی ذکر شده در مطالب بالا را دارد.

در حال حاضر اداری­نت نماینده ممتاز برندهای معتبر از جمله هلگر، آرتمن، نیلپر، ساجیران و گروه تولیدی نظری می ‌باشد.

 

کلام آخر

آن‌چه که در این مطلب بیان شد، اهمیت میز کارمندی مناسب و تاثیر آن بر کار کارمند می ‌باشد.

ویژگی‌های متعددی در رابطه با میز کارمندی استاندارد آورده شده که در این مطلب به ۵ مورد از آن اشاره شد که توجه به هر کدام از این ۵ ویژگی، بهبود کاری کارمند را نتیجه می‌دهد.

به منظور خرید میز کارمندی که ویژگی‌های یک میز کارمندی مناسب را داشته باشد، مبلمان اداری­نت مناسب‌ترین گزینه است.

اگر شما تجربه خرید و استفاده از مبلمان اداری­نت را دارید، لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.